Zrealizowane remonty kolejowe przez ostatnie lata
Kolej, podobnie, jak wiele innych państwowych przedsiębiorstw realizuje swoje plany w ramach kilkuletnich, najczęściej pięcioletnich planów. Tak jest też z Polskimi Kolejami Państwowymi. Już niedługo kończy się plan na lata 2021-2025. PKP PLK zrealizował w tej perspektywie remonty peronów w miejscowościach Słupca, Koźmin Wielkopolski, czy Obra Stara, a natomiast nowe przystanki powstały m.in. w Pile Fabrycznej, Jastrowiu Mieście oraz Patrzykowie. Wyposażono je w nowe wiaty przystankowe, wygodne ławki, jasne oświetlenie, a także czytelne oznakowanie peronów, by korzystanie z peronów było jak najbardziej wygodne.
Coraz krótsze podróże pociągami do innych miast wojewódzkich!
Choć nadal wielu z nas narzeka na opóźnienia pociągów, czy zbyt długą jazdę nimi, ta sytuacja także ulega poprawie. Już w grudniu za sprawą podróżowania pociągami Pendolino, z Poznania do Warszawy pojedziemy w zaledwie 2 godziny i 19 minut, natomiast do Szczecina to już tylko 110 minut. Na południu Wielkopolski pociągi także będą jeździły szybciej, bo nawet do 140 kilometrów na godzinę między Krotoszynem i Koźminem Wielkopolskim.
Plany PKP dla Wielkopolski na lata 2026-2030
Kolejna, tzw. pięciolatka obowiązywała będzie w latach 2026-2030 i będzie to bardzo intensywny czas dla kolei w Wielkopolsce. Główną inwestycją będzie kolejowa obwodnica Poznania, która ruszyć ma już w 2027 roku i obejmować przystanki m.in. Franowo, Naramowice i Suchy Las. Wjadą one na dotychczasowe tory używane przez przewozy towarowe. Planowane są także remonty na trasach: Ostrów Wielkopolski - Międzybórz Sycowski, a także Poznań - Zbąszyń. Tutaj oprócz przewozów pasażerskich unowocześnienia zostaną dokonane dla przewozów towarowych.