Kolejny remont na trasie kolejowej Poznań - Piła w tej dekadzie!
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła przetarg na modernizację fragmentu linii kolejowej na trasie Poznań - Piła. Chodzi o budowę drugiego toru i mostu kolejowego na rzece Warta w Obornikach Wielkopolskich. To kolejny etap prac, zakończonych dotąd w 2019 roku. Ma to po raz kolejny przepustowość tej trasy, oraz poprawić komfort podróżnych.
Nowy tor w Obornikach ma mieć 2 kilometry
Jak informuje spółka PKP PLK, nowy tor, który powstaje w Obornikach Wielkopolskich ma mieć długość ponad dwóch kilometrów. Ponadto przystanek Oborniki Wielkopolskie Miasto będzie bogatsze o drugi peron, który będzie miał długość 300 metrów. Będą na nim: wiaty, antypoślizgowa nawierzchnia, jasne oświetlenie, udogodnienia dla niepełnosprawnych, czy tablice informacyjne. Ma powstać także nowe przejście podziemne z windami. Przeprawa na Warcie w Obornikach ma zyskać nową nitkę przeprawową.
Dlaczego prowadzony będzie kolejny remont na trasie?
Trasę kolejową Poznań - Piła zakończono remontować w 2019 roku, po latach modernizacji. Nowa inwestycja ma na celu, jak mówią przedstawiciele spółki, poprawić przepustowość, zmniejszyć opóźnienia przez likwidację tzw. "wąskiego gardła". W dodatku informują, że będą prowadzone analizy w sprawie dalszych modernizacji tej linii po 2030 roku. Nie wiadomo nadal, kiedy ma się rozpocząć, ani także zakończyć obecnie planowana inwestycja. Poprzednia inwestycja skróciła czas przejazdu z Poznania do Piły o 35 minut. Przebudowano perony aż na 22 stacjach kolejowych.