Remonty

Będzie przebudowa mostu Bolesława Chrobrego. Prace potrwają... trzy lata!

2025-03-13 14:49

Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM) ogłosiła w środę przetarg na wykonawcę przebudowy mostu Bolesława Chrobrego, jednej z najważniejszych przepraw przez Wartę w stolicy Wielkopolski.

Ogłoszono przetarg na przebudowę mostu B. Chrobrego

Przeprawa łączy Stare Miasto z Ostrowem Tumskim i Śródką. Most powstał w połowie lat 60-tych XX wieku, a w 1989 r. poddano go kapitalnemu remontowi. Poznański magistrat w swoim komunikacie podkreślił, że ze względu na zły stan techniczny przeprawa wymaga przebudowy. Cytowany w informacji prasowej wiceprezes PIM Marcin Gołek wskazał, że obiekt zostanie całkowicie rozebrany i wybudowany na nowo.

- Prace potrwają około trzy lata i zostaną podzielone na etapy, by wynikające z nich utrudnienia były możliwie najmniej dotkliwe. Rozpoczęcie robót przewidziane jest na jesień tego roku. Zakładamy, że do tego czasu będzie już przejezdny nowy wiadukt w ul. Golęcińskiej oraz wymieniona zostanie nawierzchnia na południowej nitce ul. Warszawskiej. Jesienią chcemy również udostępnić wiadukt w ciągu ul. Lutyckiej oraz zakończyć prace prowadzone obecnie na ul. Hetmańskiej nad ul. Wagrowską - opisał Gołek.

Podkreślił przy tym wagę niedawnego oddania do użytku sąsiadujących z mostem Chrobrego - przeznaczonych dla pieszych i rowerzystów - mostów Berdychowskich.

Według zapowiedzi, w czasie realizacji najpierw wyłączona z ruchu zostanie północna nitka mostu, która jest w gorszym stanie technicznym. W czasie rozbiórki i późniejszej budowy nowej części przeprawy, na nitce południowej mostu będzie prowadzony ruch w obu kierunkach. Analogicznie, w czasie rozbierania i budowy południowej nitki, nowa, północna część będzie udostępniania kierowcom.

Po przebudowie dużo zmieni się także w okolicy samego mostu

W ramach przebudowy zmienić mają się dojazdy do obiektu - inwestycja obejmuje rozbudowę odcinków ul. Estkowskiego i Wyszyńskiego, w jej zakresie będzie także budowa zjazdów, chodników, dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych.

Przy poznańskiej katedrze wybudowany zostanie wspólny przystanek tramwajowo-autobusowy. Po modernizacji pasażerowie nie będą musieli korzystać z przejścia podziemnego przy skrzyżowaniu ul. Wyszyńskiego z ul. Ostrów Tumski i ul. Wieżową. W miejscu istniejących zejść z przystanków tramwajowych pod ul. Wyszyńskiego zaprojektowano tradycyjne, naziemne przejście dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerzystów. "Jednocześnie zostanie zachowana możliwość komunikacji pod jezdnią ul. Wyszyńskiego w relacji ul. Wieżowa - ul. Panny Marii" - podał magistrat.

Oferty w ogłoszonym przetargu będą przyjmowane do 15 kwietnia.

Jak wyglądać ma nowy most? Więcej w naszej galerii!

Masz dla nas ciekawy temat lub wystrzałową nowinę? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy z Waszej okolicy!

Poznań Radio ESKA Google News
Autor:

Masz dla nas ciekawy temat lub wystrzałową nowinę? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy z Waszej okolicy!