Pacjenci, którzy mieli dostać zastrzyk w punkcie Koziegłowach, tuż przed terminem otrzymywali SMS-a, że będą szczepieni w Niepruszewie koło Buku. Z taką sytuacją spotkało się kilku dziennikarzy naszej stacji. Tego samego dnia do naszej redakcji dotarło kilkanaście wiadomości w tej samej sprawie. Jak się dowiedzieliśmy, to wynik błędu w systemie zapisów. Sytuacja zaskoczyła nie tylko pacjentów, ale także Szpital Podolany, który odpowiada za punkty szczepień masowych w powiecie poznańskim i okolicy.
My jako wykonawca medyczny nie zostaliśmy o tym poinformowani. Gdybyśmy zostali o tym poinformowani, że z jakiegoś powodu Centrum e-Zdrowia przeniosło nam tych pacjentów, to my byśmy zorganizowali szczepienie w miejscu, w którym zostało ono przeniesione. Ci pacjenci, którzy chcieliby dojechać, zostaliby przez nas zaszczepieni.
Mówi Szymon Jankowski ze Szpitala Podolany. Do podobnej sytuacji doszło w Śremie. Stamtąd pacjenci byli przekierowywani do Komornik. W sumie problem zmiany miejsca szczepienia dotyczył aż 1200 osób.
Wiele osób dowiedziawszy się o zmianie punktu anulowało swoją wizytę i zapisało się od nowa, wybierając inną placówkę. Na szczęście w wyniku tych zawirowań nie zmarnowały się dawki szczepionki.
Zgłosiliśmy oficjalne, pisemne żądania do Centrum e-Zdrowia, żeby wszyscy pacjenci, którzy zostali przeniesieni z miejsca, które wybrali, zostali przeniesieni na miejsce pierwotne. Wiem, że jakieś zmiany informatyczne się dzieją, ponieważ widzę to już po ruchu profilu na liście i grafiku placówki w Śremie.