Autobusy są wyposażone w baterie o całkowitej pojemności nominalnej 300 kWh. Ich ładowanie odbywa poprzez system plug-in. Każdy z 90 zamówionych przez BVG autobusów pomieści 65 pasażerów. Elektryczne Solarisy wyposażone są m.in. w system klimatyzacji z pompą ciepła, monitoring oraz dostępne dla pasażerów gniazda USB. Ponadto kamera skrętu wspomaga kierowcę podczas skręcania w prawo, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo podczas manewrowania w ruchu miejskim.
– Bardzo się cieszę, że Solaris jest częścią szybkiej transformacji berlińskiego transportu miejskiego na bezemisyjny. Stołeczny przewoźnik kolejny już raz zaufał naszej marce, za co jestem ogromnie wdzięczny. Ciche i zeroemisyjne Urbino electric, których w Berlinie jest już 123, codziennie wożą mieszkańców miasta, przyczyniając się do redukcji hałasu i zanieczyszczeń w mieście – mówi Christian Goll, dyrektor zarządzający Solaris Deutschland GmbH.
Solaris jest liderem elektromobilności w transporcie publicznym w Europie. W trzech pierwszych kwartałach 2020 roku odnotował największy udział (blisko 25 proc.) spośród wszystkich producentów w nowo zarejestrowanych autobusach z napędem elektrycznym w Europie Zachodniej. W analizowanym okresie na ulice europejskich miast wyjechały 242 wysoko zaawansowane technologicznie autobusy Urbino electric.
Do niemieckich klientów producent dostarczył dotychczas ponad 180 pojazdów – m.in. do Berlina, Drezna, Hamburga, Frankfurtu nad Menem, Hamburga, Hanoweru, Norymbergii, Offenbach czy Würzburga. Kolejne kontrakty są w trakcie realizacji.
Polecany artykuł:
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]