Mosty Berdychowskie w Poznaniu wyróżnione podczas gali Velo City. To jednak za mało, żeby uznać stolicę wielkopolski za rowerowe miasto.
- Widać, że w Poznaniu zachodzi ta zmiana, że jest ten plan, ale równocześnie to co widzimy na takiej konferencji, no to jednak są kolejne miasta, które wchodzą w takie turbo przyspieszenie i doprowadzają do tego, że udział ruchu rowerowego bardzo rośnie.
- tłumaczy Tadeusz Mirski ze Stowarzyszenia Rowerowy Poznań.
Takimi miastami są Londyn, Paryż czy Wiedeń. Do tego ostatniego, Poznań ma najbliżej pod względem sposobu przeprowadzania zmian, ale to nadal za mało:
- W Poznaniu, no to jest kilka projektów w skali najbliższych lat, a w Wiedniu to mówimy tylko w tym roku o 55 projektach i 24 km nowych tras. To jest konsekwentnie realizowane już od dobrych kilku lat w tamtym mieście.
- dodaje Tadeusz Mirski.
W Polsce miastem o najlepiej rozwijającej się strukturze tras i komunikacji rowerowej jest Gdańsk.