Remont dobiegł końca. Tramwaje wracają na stałą trasę
W ramach remontu na odcinku od ulicy Pułaskiego do Nad Wierzbakiem wymieniono nawierzchnię torową: szyny, podkłady, podsypkę tłuczniową. W celu ochrony drzew - zastosowano stalowe podkłady typu Y z dodatkową warstwą elastycznej "zelówki". Są one najcieńsze na rynku. Dzięki temu rozwiązaniu ograniczono do minimum głębokość wykopu pod torowiskiem, co pozwoliło uniknąć ingerencji w system korzeniowy kasztanowców. Zwykle podkłady tego typu stosowane są na kolei, w górzystym terenie - na trasie tramwajowej to rozwiązanie zastosowano po raz pierwszy w kraju.
Dodatkowo naprawiono nawierzchnię na przejazdach tramwajowych w ul. Nad Wierzbakiem i na drodze łączącej obie jezdnie al. Wielkopolskiej (na wysokości numerów 59 i 61). Wymieniono też krawędzie peronowe na przystanku Klin oraz nawierzchnię pobliskiego przejścia dla pieszych. Odnowiono została również całą trakcję, której znaczna część pochodziła z lat 70. XX wieku i była bardzo wyeksploatowana.
7 kwietnia tramwaje wracają na trasę piątkowską
W związku z tym, od poniedziałku 7 kwietnia br. na stałe trasy wracają linie 9 (Dębiec-Piątkowska) oraz 11 (Unii Lubelskiej-Piątkowska). Linia autobusowa T9 zostanie zlikwidowana, a tramwaje linii 19 ponownie będą kursować w godzinach szczytu w dni robocze. Także autobusy linii 160 wrócą na stałą trasę w okolicach skrzyżowania ulic Nad Wierzbakiem i Wielkopolskiej.
Masz dla nas ciekawy temat lub wystrzałową nowinę? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy z Waszej okolicy!
Tak będzie wyglądać nowa trasa tramwajowa w Poznaniu!
Polecany artykuł:
