sok ananasowy

i

Autor: Shutterstock Ten sok pomoże schudnąć. Zgubisz zbędne kilogramy, pijąc jedną szklankę dziennie.

Ciekawostki

Powstaje nowy gracz na polskim rynku. Dwie firmy łączą siły

Celem biznesowym Grupy jest podwojenie obrotu w ciągu trzech lat (w bieżącym roku estymowane jest około 200 mln zł przychodów) oraz zbudowanie jednej z najsilniejszych i najbardziej sprawnych bezpośrednich dystrybucji produktów świeżych w Polsce. Jakie to firmy?

To zaskakująca informacja w branży soków i napojów. Dwóch mocnych producentów łączy swoje siły! Firmy Bracia Sadownicy i Victoria Cymes sfinalizowały transakcję, na mocy której działając już jako Grupa, umocnią swoją pozycję w kategorii soków i napojów. Spółki pozostają na rynku jako oddzielne podmioty.

Bracia Sadownicy oraz Victoria Cymes razem!

- Połączenie dwóch firm o charakterze rodzinnym pozwoli nam rozwijać się na większą skalę, ale jednocześnie zachować kameralność i lokalność. Jesteśmy przekonani, że dwa różne pokolenia, dwie różne energie, ale ten sam cel i co najważniejsze – te same wartości, wyniosą obie firmy na zupełnie inny poziom. Chcemy jak najlepiej wykorzystać własne silne moce sprzedażowe i jeszcze mocniej rozwinąć sieć dystrybucji, aby docierać ze świeżym produktem do sklepów, zarówno w kanale tradycyjnym, jak i nowoczesnym, w każdym zakątku Polski - mówi Adam Jędrzejewski, cytowany przez serwis portalspozywczy.pl, założyciel marki Bracia Sadownicy.

Jakie plany ma nowa Grupa?

Co ważne, strategia portfelowa zakłada pozostanie obecnych marek Bracia Sadownicy i Victoria Cymes, ale także powstanie nowej marki, pozwalającej na wejście w nowe kategorie produktowe, w których spółki zamierzają się rozwijać.

- Po połączeniu chcemy wejść w nowe kategorie produktowe, które pozwolą nam w pełni wykorzystać możliwości dystrybucyjne. Naszym celem jest budowanie platformy produktów świeżych, naturalnych i zgodnych z filozofią neocraft, gdzie kluczowa jest autentyczność i właściwe zrozumienie oczekiwań współczesnych konsumentów. Nie chcemy konkurować z koncernami - chcemy budować własną ścieżkę rozwoju – zapewnia, cytowana przez serwis, Aleksandra Głuchowska, Członek Zarządu spółek Bracia Sadownicy i Victoria Cymes.

Założenia nowej Grupy

- Dziś zdecydowanie większą uwagę przywiązują do racjonalnego wydawania pieniędzy. Z drugiej zaś strony nie odwrócimy już trendu związanego ze zdrowym żywieniem czy chociażby zrównoważonym działaniem na rzecz środowiska. Naszym zdaniem, ludzie nie przestaną sięgać po produkty jakościowe, mniej przetworzone, jednak z większym rozsądkiem będą podchodzić do zakupów i marnotrawstwa żywności. Liczymy na pokolenie Z, które jest zainteresowane zdrowymi, ciekawymi produktami i bardzo często potrafi przekształcić produkty niszowe w produkt masowy. Jako producenci musimy oczywiście liczyć się z tym, że istnieje próg cenowy, którego przekroczyć nie można, więc naszym zadaniem będzie utrzymanie określonego poziomu ceny, ale przy zachowaniu jakości produktów - dodaje Adam Jędrzejewski, cytowany przez serwis portalspozywczy.pl.

Sok z ziemniaka może leczyć

Co się zmieni, po połączeniu sił? Współpraca pozwoli firmie umocnić pozycję rynkową w kategorii soków, nektarów i napojów i znaleźć się na podium wśród trzech największych producentów soków w Polsce (2,5 proc. udziałów w kategorii SNN pod względem wartości). Grupa pozostanie liderem wśród marek soków NFC (ang. not from concentrate), czyli soków tłoczonych, z 15,1 proc. udziałem oraz 40,2 proc. udziałem wśród markowych soków NFC pod względem wartości (dane zagregowane 12 miesięcy: czerwiec 2023 – maj 2023 r., NielsenIQ).