Ponad 100 tys. osób wzięło udział w tegorocznej edycji Poznań za pół ceny. W tym roku inaczej niż w poprzednich latach akcja odbywała się w internecie i trwała od 2 do 10 maja. Organizatorom udało się miedzy innymi przeprowadzić 9 spacerów tematycznych z przewodnikami, które codziennie był pokazywane na żywo w mediach społecznościowych.
W tej chwili wszystkie są także to obejrzenia na naszej stronie poznanzapolceny.pl. Zapraszaliśmy zarówno do miejsc klasycznych, czyli odwiedzaliśmy Ostrów Tumski, Stary Rynek, dzielnicę zamkową, ale byliśmy na przykład także w podziemiach Ronda Kaponiera. Zorganizowaliśmy też jeden spacer po angielsku - mówi Jan Mazurczak z PLOT-u
W samym spacerze po angielsku wzięło udział kilka tysięcy osób. Ale Poznań za pół ceny to też usługi turystyczne w promocyjnych cenach.
W tym roku ze względu na pandemię koronawirusa wyprzedawaliśmy głównie vouchery z możliwością realizacji nawet do 12 miesięcy od dnia zakupu. Wiele voucherów sprzedało się w poznańskich hotelach, ale także w atrakcjach turystycznych, muzeach. Vouchery kupowali też goście z zagranicy - dodaje.
Tegoroczny Poznań za pół ceny był w tym roku narzędziem wsparcia lokalnej branży turystycznej. Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna, będąca organizatorem akcji planuje już kolejne działania wspierające poznańską turystykę w okresie wychodzenia ze stanu pandemii.