- Od grudnia 2025 roku RegioJet uruchomi 6 połączeń kolejowych dziennie między Poznaniem a Warszawą.
- Czas przejazdu pociągów RegioJet na trasie Poznań-Warszawa wyniesie 2 godziny 16-29 minut, dzięki braku zatrzymań na stacjach pośrednich.
- PKP Intercity planuje 22 połączenia między Poznaniem a Warszawą, ale z obsługą miast pośrednich.
- Wejście RegioJet na polski rynek może zwiększyć konkurencję i obniżyć ceny biletów, podobnie jak w Czechach.
- Więcej informacji znajdziesz na eska.pl
Sześć połączeń dziennie i ekspresowa podróż
RegioJet, prywatny przewoźnik z Czech, od grudnia 2025 roku ma uruchomić sześć połączeń kolejowych pomiędzy Poznaniem a Warszawą. Informacja ta znalazła się w tzw. rocznym rozkładzie jazdy, opublikowanym 10 września.
Czas przejazdu zapowiada się imponująco. Pociągi RegioJet mają dojeżdżać do Warszawy Centralnej w 2 godziny 23–29 minut, a w przeciwnym kierunku nawet w 2 godziny 16–19 minut. Będzie to możliwe dzięki temu, że składy nie będą zatrzymywać się na stacjach pośrednich.
PKP Intercity stawia na więcej kursów
Konkurencja nie zamierza odpuszczać. PKP Intercity od grudnia 2025 roku planuje aż 22 pary połączeń między Poznaniem a Warszawą. Wiele z nich będzie jednak obsługiwało pasażerów także w miastach pośrednich, takich jak Września, Konin, Koło, Kutno czy Łowicz. To sprawi, że czeski przewoźnik może być bardziej atrakcyjny dla osób podróżujących bezpośrednio między stolicą Wielkopolski a stolicą Polski.
Nowy rynek oznacza dla pasażerów więcej możliwości wyboru i potencjalnie niższe ceny. RegioJet już wcześniej udowodnił, że potrafi mocno wpłynąć na konkurencję. W Czechach po wejściu prywatnych przewoźników ceny biletów spadły nawet o 55 proc., a liczba pasażerów niemal się podwoiła.
Kim jest nowy przewoźnik RegioJet?
RegioJet działa od 1996 roku, początkowo jako firma autokarowa Student Agency. Od 2009 roku rozwija działalność kolejową, wprowadzając nową jakość na czeskim rynku. Debiutował na trasie Ostrawa–Praga, która była pierwszą w Czechach udostępnioną prywatnym firmom.
W efekcie konkurencji w ciągu kilku lat liczba pasażerów znacząco wzrosła, a ceny spadły. Obecnie RegioJet prowadzi przewozy w Czechach, Słowacji, Austrii, na Węgrzech i w Polsce. Obsługiwał także sezonowe połączenia do Chorwacji i planował kursy do Holandii i Belgii.
Na trasach dalekobieżnych firma korzysta głównie z wagonów pochodzących z Niemiec i Austrii, a w mniejszym stopniu z nowych, produkowanych w Rumunii. Jej wejście na trasę Poznań–Warszawa to kolejny krok w ekspansji, który może zmienić układ sił na polskich torach.

Najlepsze trasy rowerowe w Wielkopolsce według AI! Zobacz naszą galerię!