Tramwaj do Swarzędza. Kiedy nim pojedziemy?
Przypomnijmy, że obecnie tramwaje zatrzymują się na pętli na poznańskim Miłostowie. Od dłuższego czasu mówi się o przedłużeniu trasy do podpoznańskiego Swarzędza. We wtorek (1 kwietnia) Rada Miasta Poznania podjęła decyzję o zawarciu porozumienia ze Swarzędzem. Na ten moment ciężko stwierdzić, czy projekt zakończy się sukcesem.
Portal Transport Publiczny wyjaśnia, że Poznań oraz Swarzędz wykonały kolejny krok w zakresie tzw. Tramwaju do Swarzędza. - Samorządy zawarły właśnie porozumienie na mocy którego Poznań ma ogłosić przetarg na wykonanie zapowiadanego już prawie dwa lata temu dokumentu “Analiza celowości i efektywności przedłużenia istniejącej trasy tramwajowej od pętli Miłostowo w Poznaniu do Swarzędza” - dodano. Czy ten projekt naprawdę zostanie zrealizowany?
ZTM Poznań: jest zbyt wcześnie, aby mówić o takich szczegółach
Bartosz Trzebiatowski, rzecznik prasowy ZTM Poznań, pytany przez Transport Publiczny o potencjalne warianty trasowania nowej linii tramwajowej pomiędzy pętlą Miłostowo, a wysokością skrzyżowania ulic Stawnej i Poznańskiej, odpowiada, że jak na razie jest zbyt wcześnie, aby mówić o takich szczegółach. Z kolei Swarzędz chciałby takiego połączenia:
- Każde rozwiązanie poprawiające połączenia do/z m. Poznania naszym mieszkańcom jest istotne. Gmina nie zawiesi prowadzonej polityki wspierania Poznańskiej Kolei Metropolitalnej, którą corocznie dofinansowujemy kwotą ok. 1 mln złotych. Ponadto, jak z pewnością wiadomo wszystkim interesującym się przesłankami rozwoju połączeń kolejowych w rejonie poznańskiego węzła kolejowego, aktualnie nie ma już możliwości zwiększenia częstotliwości kursowania pociągów PKM. Budowa linii tramwajowej w zamierzeniach ma zmniejszyć natężeniu ruchu trasie Swarzędz – Poznań Śródka i tym samym wpłynąć również na jakość funkcjonowania linii autobusowych – wskazuje Mariusz Szrajbrowski, cytowany przez portal.
Zlecane opracowanie zostanie sfinansowane w połowie przez Poznań a w połowie przez Swarzędz. Ma ono kosztować nie więcej niż 125 tysięcy złotych netto. Co na to poznaniacy? Okazuje się, że nie są oni tak sceptycznie nastawieni, jak mieszkańcy Swarzędza.

Poznaniacy o tramwaju do Swarzędza. "Tramwaj powinien jeździć tylko w obrębie miasta"
Na naszym profilu "Poznań Miasto Doznań" opublikowaliśmy post z zapytaniem o inwestycję. Zobaczcie, jakie odpowiedzi otrzymaliśmy.
- A po co Swarzędzowi tramwaj jak nie chce się przyłączyć do wspólnego biletu.?;
- Plan jest. Czekamy na realizacje 🙂;
- Na reszcie;
- Czy nie lepiej najpierw db skomunikować przedmieścia z centrum?;
- I tak kase w dużej mierze miał dać niemiec VW i drugi przystanek zaraz za fabryką.. zamiast w samym Swarzędzu o_O a powinno być tam z 4 przystanki. Jestem jednak na tak, mają moje pozwolenie;
- Jest kolej.😀;
- Jestem na tak;
- Bez sensu .szkoda kasy;
- Nie, tunel na starołęckiej!;
- Tramwaj powinien jeździć tylko w obrębie miasta. Do Swarzędza jeżdżą PKMki i inne więc linia tramwajowa pokrywałby się z linią kolejową;
- Chcemy. Ze Swarzędza do Miłostowa jest ścisk w autobusie, który jest nieekonomiczny, nieekologiczny, niewygodny i w korku stoi;
- może Swarzędz tak od razu wcielić w granice Poznania?;
- Paranoja.....czekają miejsca poznańskie;
- Ta linia tramwajowa powinna już być 10 lat temu tak samo jak do Tarnowa Podgórnego oraz Kiekrza;
- Jeśli Swarzędz podzieli się kosztem jestem za.
Co o tym sądzicie?
Tak będzie wyglądać nowa trasa tramwajowa w Poznaniu: