Trasa zaczyna się i kończy na Międzynarodowych Targach Poznańskich, otaczając pętlą lub przecinając Łazarz, Wildę, Stare Miasto, Jeżyce i Grunwald. Na całej trasie Półmaratonu funkcjonować będą tzw. śluzy, umożliwiające przecięcie trasy biegu. Zwracamy jednak uwagę, że w momencie, gdy przez dany odcinek będzie przebiegała główna grupa zawodników, przejazd przez śluzy będzie niemożliwy.
Półmaraton w Poznaniu - jakie utrudnienia na trasie?
Poszczególne odcinki trasy będą stopniowo otwierane wraz z przebiegnięciem ostatnich zawodników. Przywrócenie ruchu ostatniego odcinka trasy przewidywane jest około godziny 13:30.
Po starcie zamknięte będą śluzy na Grunwaldzkiej i stopniowo dalej do Jugosłowiańskiej w stronę Raszyna/Górczyna. Po przebiegnięciu ostatniego zawodnika przez dany odcinek trasy, śluza będzie otwierana na stałe, oznakowanie tymczasowe będzie ściągane. Gdy służby stwierdzą, że można przywrócić stały ruch na danym odcinku jezdni, sytuacja wróci do normy. W tej fazie podróże z Łazarza i południowego Grunwaldu w kierunku Jeżyc, Piątkowa, Ławicy, Woli itp. muszą odbywać się ulicą Głogowską, następnie Mostem Dworcowym, Matyi, Aleją Niepodległości do ulicy Libelta / Jeżyckiej lub do ulicy Przepadek i Armii Poznań.
Na odcinku od cmentarza Górczyńskiego do Drogi Dębińskiej będzie 7 śluz przejazdowych, które umożliwią wjazd do centrum miasta od południa. Będą one czynne przed biegiem oraz w momencie, gdy stawka będzie już na tyle rozciągnięta, by bezpiecznie przeprowadzić przejazdy przez trasę biegu. Całkowicie z ruchu wyłączone zostają Dolna Wilda na odcinku Hetmańska-Piastowska oraz Piastowska od Dolnej Wildy do Drogi Dębińskiej. Na ul. Arciszewskiego będzie ruch jednokierunkowy po nitce zachodniej w stronę Górczyna. Na tym odcinku jedynym wjazdem do miasta od strony Ronda Starołęka, będzie trasa Hetmańska (możliwość skrętu w Dolną Wildę, Kolejową lub Głogowską).
Odcinek Droga Dębińska – Garbary – Solna – Nowowiejskiego – Pułaskiego – Roosevelta – MTP. Całkowicie wyłączony z ruchu pozostaje odcinek Droga Dębińska – Garbary do Estkowskiego z wyjątkiem odcinków Bielniki-Kazimierza Wielkiego oraz Wielka-Estkowskiego, na którym będzie możliwy ruch jednokierunkowy w stronę północy. Ruch pomiędzy Nowym Miastem a Centrum może odbywać się poprzez 5 śluz. Na Małych Garbarach, Wolnicy, Solnej będzie możliwy ruch w obu kierunkach północną nitką arterii. Odcinek trasy obejmujący Nowowiejskiego i Pułaskiego będzie całkowicie wyłączony z ruchu. Poruszając się między północą Poznania a Centrum kierowcy będą mieli do dyspozycji 3 śluzy. Ruch pomiędzy Jeżycami a ścisłym centrum zapewnią śluzy na Kaponierze oraz u zbiegu Poznańskiej/Libelta.
Pełna lista śluz na trasie półmaratonu
- Grunwaldzka – Szylinga / Matejki
- Grunwaldzka – Wojskowa
- Rondo Nowaka – Jeziorańskiego
- Grunwaldzka – Grochowska
- Grunwaldzka – Bułgarska / Jugosłowiańska
- Rondo Skubiszewskiego
- Jugosłowiańska – wyjazd z os. Kopernika
- Ściegiennego – Promienista
- Ściegiennego – Arciszewskiego
- Arciszewskiego – Palacza
- Hetmańska – Kasprzaka
- Hetmańska – Głogowska
- Hetmańska – Dmowskiego
- Hetmańska – Kolejowa / Górecka
- Hetmańska – 28 czerwca 1956 r.
- Królowej Jadwigi – Droga Dębińska / Strzelecka
- Strzelecka / Garbary – Krakowska / Kazimierza Wielkiego
- Garbary – Wszystkich Świętych
- Garbary – Wodna / Grobla
- Garbary – Wielka
- Solna – Al. Marcinkowskiego
- Solna / Nowowiejskiego – Al. Niepodległości
- Pułaskiego / Roosvelta – Libelta / Poznańska
- Roosvelta – Dąbrowskiego
- Rondo Kaponiera
Jak wyglądał Poznań Półmaraton przed rokiem? Zobaczcie w naszej galerii!
Masz dla nas ciekawy temat lub wystrzałową nowinę? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy z Waszej okolicy!