Polskie miasta w belgijskich restauracjach
Poznań jest jednym z trzech polskich miast obok Wrocławia i Łodzi, które pojawiło się w belgijskich restauracjach. Łącznie mowa o 200 tysiącach kolorowanek w 80 lokalach, które przedstawiają wizerunki polskich miast. Nietypowa atrakcja może umilić rodzinom z dziećmi oczekiwanie na posiłek, a Poznaniowi zapewnić nowych odwiedzających miasto.
Skąd pomysł na taką promocje dla miasta?
Podkładki-kolorowanki to nowa akcja Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej i Polskiej Organizacji Turystycznej. Znalezienie się Poznania wśród miast biorących udział w tej inicjatywie wynika z faktu posiadania przez miasto bezpośredniego połączenia z lotniskiem Bruksela-Charleroi.
Akcja spotkała się ze świetnym przyjęciem, a kolorowanki tak przypadły Belgom do gustu, że są później także pobierane także ze strony internetowej. Jestem pewien, że jeszcze nie raz sięgniemy po taką formę promocji — mówi Jan Mazurczak, prezes zarządu Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.
Poznań stawia na promocję turystyki
W poprzednim roku stolicę Wielkopolski odwiedziła rekordowa liczba turystów. W ostatnim czasie podjęto liczne działania mające na celu ustanowienie nowego rekordu. Poza podkładko-kolorowankami mowa o m.in taksówkach z wizerunkami poznańskich koziołków, które w lutym jeździły po Londynie czy programie telewizyjnym o Poznaniu, który w maju mogli śledzić Czesi.