Policja w Urzędzie Miasta Poznania
- W dniu 30.05.2023 r. biegli Sekcji Badań Dokumentów i Fonoskopii Laboratorium Kryminalistycznego Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu po raz kolejny zrealizowali dla pracowników Wydziału Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych Urzędu Miasta Poznania specjalistyczne szkolenie dotyczące dokumentów publicznych - czytamy w komunikacie Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu.
Urzędnicy miejscy w Poznaniu na policyjnym szkoleniu
Funkcjonariusze z Laboratorium Kryminalistycznego Wielkopolskiej Policji szkolili pracowników Urzędu Miasta z weryfikacji autentyczności dokumentów tożsamości Polski i Ukrainy. Były to - dowody osobiste, prawa jazdy, paszporty, niemieckie dowody rejestracyjne, dokumenty dotyczące pobytu wydawane cudzoziemcom, naklejki wizowe oraz pieczątki wjazdowe i wyjazdowe.
Jak rozpoznać fałszywy dokument tożsamości? - Szkolenie policjantów
- W trakcie prowadzonego szkolenia wskazane zostały ponadto obszary zagrożeń związane z możliwością ich fałszowania. Podczas szkolenia zwrócono także uwagę na powszechną dostępność w internecie tzw. dokumentów „kolekcjonerskich” oraz „kolekcjonerskich” tablic rejestracyjnych - jak przekazuje Marcin Nowakowski z Wielkopolskiej Policji.