Coraz mniej ludzi w sklepach w Polsce?
Dziennik "Rzeczpospolita" opublikował dane ze sklepów z 2023 roku. Dotyczą one ruchu klientów przez cały rok. Statystycznie większość sklepów zanotowała mniejszy ruch rok do roku. Najgorsza sytuacja miała miejsce w hipermarketach, najlepsza w dyskontach, które jako jedyne zyskały ruch.
Jak wyglądają dane ruchu sklepów w Polsce?
"Rz" podaje, że hipermarkety straciły aż 8,1 procenta ruchu rok do roku. Supermarkety zanotowały spadek rzędu 1,4 procenta, a sklepy osiedlowe 3,2 procenta. Dyskonty zyskały na ruchu 1,2 procenta klientów. Jak wynika z analiz, Polacy przyzwyczaili się do robienia zakupów blisko domu, w mniejszych sklepach, jednak tych, które prezentują jakąś globalną markę.
Jak sprawdzono dane o ruchu sklepów?
Firma technologiczna Proxi. cloud, która przeprowadziła to badanie, analizowała ruch za pomocą tego, jakie położenie miało kilkaset tysięcy telefonów komórkowych w całej Polsce. Jak wynika z badania Polacy robią zakupy średnio co 2-3 dni, a w sklepie spędza około piętnastu minut.