„Rzeczpospolita”, odwołująca się do artykułu z brytyjskiego portalu branży turystycznej TTG Media, informuje że prezes Grupy TUI Sebastian Ebel, podsumowując wyniki za trzeci kwartał bieżącego okresu rozliczeniowego, który rozpoczął się 1 października 2022 roku, a zakończy 30 września tego roku, odniósł się także do nowych trendów kształtujących branżę. Jednym z nich jest sztuczna inteligencja i ChatGPT, które jego zdaniem zmienią sposób budowania i sprzedaży pakietów turystycznych – czytamy.
AI w turystyce. To przyszłość w tej branży?
W czym sztuczna inteligencja miałby pomóc klientom biur podróży? Dosłownie we wszystkim! To ogromne ułatwienie dla wszystkich ludzi, którzy preferują spersonalizowane wycieczki. Co trzeba zrobić? Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę dokładnie to, co nas interesuje - miejsce pobytu, czas trwania wycieczki, atrakcje na miejscu, cenę i pozostałe składowe - i to wystarczy! Dzięki AI wyniki pojawiają się niemal natychmiast. Jak dodaje "Rzeczpospolita", prezes dostrzega możliwości zastosowania narzędzi w różnych obszarach - produktu, świadczonych usług i sprzedaży.
Pozostaje pytanie - kiedy? Obecnie trudno jeszcze stwierdzić, czy zmiany nastąpią jutro czy za kilka lat, ale pewnie jest to, że technologia zmieni rynek.
W TUI nowoczesne technologie od dawna odgrywają dużą rolę, a jednym z celów jest zwiększenie liczby rezerwacji zakładanych przez aplikację - obecnie to 10 procent, strategia zakłada osiągnięcie wartości 50 procent, przy czym, po pierwsze, mowa o całej działalności koncernu, po drugie, jak zapewnia prezes, nie ma się to odbywać kosztem sieci agencyjnej, której on sam jest wielkim fanem i z którą dalej chce poprawiać stosunki biznesowe - relacjonuje "Rzeczpospolita".
Zobaczcie, jak można połączyć technologię z zabawą i gastronomią! Oto Mini Chef to restauracja w Lego House w Danii. Jednak to nie jest zwyczajna restauracja. To miejsce, w którym „na start” otrzymujesz klocki, które symbolicznie oznaczają konkretne elementy dania.