Napój Coca-Cola Y3000 stworzono dzięki sztucznej inteligencji
Gigant branży napojów bezalkoholowych wykorzystał sztuczną inteligencję do określenia smaku i opakowania. Coca-Cola wykorzystała swoją platformę Creations, odpowiedzialną za limitowane edycje smaków takie jak Y3000, by spróbować czy marka spodoba się młodszym konsumentom - czytamy w serwisie biznes.wprost.pl.
Polecany artykuł:
To nie pierwszy taki projekt Coca-Coli z platformą Creations. Poprzednie eksperymenty smakowały głownie jak dobrze znany ciemny, gazowany napój, ale ze smakowym dodatkiem. Tym razem jest podobnie, Coca-Cola Y3000 została zaprojektowana tak, aby smakować głównie jak cola, z odrobiną czegoś innego.
Nowy smak i opakowanie Coca-Coli stworzone przez AI
Firma chciała stworzyć smak przyszłości! Dlatego zaczęła od preferencji konsumentów, dowiadując się, jakie smaki ludzie kojarzą z przyszłością. W następnym etapie wykorzystano sztuczną inteligencję do ustalenia par smaków i profili.
W przypadku opakowania produktu – które wydaje się nawiązywać do estetyki Y2K z efektownymi bąbelkami, różową i niebieską kolorystyką oraz pikselowanym logo – Coca-Cola wykorzystała obrazy wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Y3000, który w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie jest dostępny w wersjach o zerowej i pełnej zawartości cukru, będzie sprzedawany przez ograniczony czas od wtorku i będzie kosztować tyle samo, co zwykła cola - relacjonuje biznes.wprost.pl.