Serwisanci poszukiwani
W przedsiębiorstwie brakuje mechaników, elektromechaników, monterów i ślusarzy, co może mieć wpływ na szybkość napraw uszkodzonych pojazdów. MPK zaznacza jednak, że liczba starych tramwajów na torach nie zmieniła się znacząco.
- Trudno jest podać liczbę, ile konkretnie tramwajów stoi konkretnego dnia w zajezdni, ponieważ jest to liczba tak dynamiczna, że praktycznie zmienia się z godziny na godzinę. Jeżeli tramwaj jest naprawiany, po prostu jest taka potrzeba, jest wysyłany na trasę - mówi Agnieszka Smogulecka z MPK i dodaje, że na trasy wyjeżdża obecnie prawie cały tabor.
Codziennie na poznańskie tory wyjeżdżają średnio 42 składy tramwajów Konstal 105Na i Moderus Alfa. Średnio 37 tramwajów starego typu wyjeżdżało na linię, więc te różnice nie są takie znaczne.
Głównym powodem zwiększenia liczby kursujących tramwajów jest oddanie do użytku wyremontowanych torowisk w centrum i trasy kórnickej.Po remontach zapotrzebowanie MPK wzrosło ze 167 do 176 składów dziennie.
Aktualne oferty pracy znajdziecie na stronie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.