Kierowcy, dokładnie sprawdzajcie, w której strefie płatnego parkowania, zatrzymaliście się! Nie sugerujcie się tym, co proponuje wam aplikacja do parkowania. W tym roku kontrolerzy wystawili 2 tysiące wezwań do zapłaty za źle opłacony postój! To 5 % wszystkich kar.
- Płacąc już w konkretnym miejscu za parkowanie, kierowca otrzymuje wyraźny komunikat. Aplikacja mu sugeruje strefę, w której się znajduje. Jest to wyraźnie napisane. Najprawdopodobniej znajdujesz się w strefie x, sprawdź to
mówi nam Agata Kaniewska z Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu. Producenci aplikacji nie biorą odpowiedzialności za to, za jaką strefę płaci kierowca. Według nowych przepisów, osoba, która błędnie opłaci strefę, dostaje karę w wysokości 100 złotych. Po siedmiu dniach wzrasta ona do 150 złotych.
- Jeżeli mają wątpliwość, mogą podejść do parkomatu. Zobaczyć, co tam jest napisane. Mogą zadzwonić na miejską infolinię. Na każdym parkomacie jest numer telefonu do miejskiej infolinii. Ona jest czynna od poniedziałku do piątku aż do godz. 20.00.
W Poznaniu mamy do wyboru 4 aplikacje do parkowania, z których możemy skorzystać. W tym roku kierowcy skorzystali z nich ponad 2 miliony razy.