Konstrukcja pierwszego z mostów Berdychowskich zamontowana
W tym tygodniu wykonawca inwestycji koncentrował się na odpowiednim posadowieniu i późniejszym spawaniu ostatnich elementów konstrukcyjnych krótszego mostu. W pierwszej kolejności Ostrów Tumski i Berdychowo połączył stalowy łuk, a teraz posadowiony został także pomost, którym docelowo będą poruszać się piesi i rowerzyści. Tym samym cała konstrukcja stalowa pierwszego z mostów jest już widoczna.
Nie zwalnia tempa także budowa mostu łączącego Chwaliszewo i Ostrów Tumski. W dniach 16 i 17 lipca przeprowadzone zostaną dostawy kolejnych elementów pomostu. Ze względu na ich rozmiar, na czas transportu konieczne będą zmiany w organizacji ruchu na Zagórzu, czyli południowej części Ostrowa Tumskiego. Dostawy odbywać się będą nocami, kiedy to konieczne będzie wykorzystanie całej szerokości ulicy i czasowo ograniczona zostanie możliwość parkowania w rejonie ul. Wieżowej (odcinek na wysokości od posesji nr 47 do 69) oraz ul. Nowe Zagórze (odcinek na wysokości posesji nr 9-11).
Dużo zmieni się także w samym otoczeniu
Wraz z budową mostów zmienia się najbliższe otoczenie, m.in. przy Politechnice Poznańskiej. Mocno zaawansowane są prace przy pochylni po stronie Berdychowa, która ma połączyć ul. Rychlewskiego z odcinkiem Wartostrady biegnącym pod mostem. Dobrze widoczny jest docelowy kształt tej pochylni. Prace te są powiązane z postępującą przebudową skrzyżowania ulic Berdychowo i Rychlewskiego, na którym układana jest nowa nawierzchnia. Ze względu na te prace należy liczyć się tam w najbliższym czasie z ruchem wahadłowym. Ponadto trwa budowa schodów łączących górny i dolny poziom skarp nadwarciańskich, które pojawią się w trzech lokalizacjach, a także prowadzone są prace nad docelowym kształtem tzw. górnego odcinka Wartostrady.
Powstające mosty poprowadzą pieszych i rowerzystów od ul. Berdychowo, poprzez cypel w południowej części Ostrowa Tumskiego (Zagórze), do Chwaliszewa w okolicy parku w Starym Korycie Warty. Ułatwi to komunikację okolic kampusu Politechniki Poznańskiej z południowym rejonem Ostrowa Tumskiego i lewobrzeżną częścią miasta, w tym ze Starym Rynkiem. Technicznie przeprawa składa się z dwóch konstrukcji. Ta nad Wartą liczy 165 metrów długości, a druga, nad kanałem ulgi - 117 metrów. Obie części są analogiczne pod względem architektonicznym i konstrukcyjnym.
Masz dla nas ciekawy temat lub wystrzałową nowinę? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy z Waszej okolicy!