Czy wprowadzenie zredukowanej częstotliwości kursowania, które miało miejsce od 30 stycznia br., jest czynnikiem zniechęcającym mieszkańców do korzystania z komunikacji publicznej? Tak twierdzi radny miejski Paweł Socha, który wystosował w tej sprawię interpelację.
Mieszkańcy nie wrócą już do podróżowania tramwajami?
Redukcja kursów odbywa się w momencie, w którym około 1/3 całej sieci jest wyłączone z użytkowania z powodu kumulacji remontów. Utrudniają one funkcjonowanie całego układu tras tramwajowych oraz w znaczny sposób zaburzają układ autobusowy.
Radny zwraca uwagę, że z normalnego użytkowania wyłączone są dwa istotne korytarze tramwajowe na osi wschód-zachód: św. Marcin i ul. Fredry oraz najbardziej popularna trasa "Pestki" łącząca północ z centrum Poznania. Oznacza to, że wielu dotychczasowych pasażerów jest zmuszonych do szukania alternatywnych rozwiązań, by przemieścić się w różne obszary miasta. Dalej radny sugeruje, że część pasażerów może zmienić środek transportu na samochód i pozostać przy nim nawet po ustabilizowaniu się sytuacji remontowej i powrocie poprzedniej sieci połączeń.
Czy zmniejszona częstotliwość kursowania w połączeniu z utrudnieniami remontowymi jest prostą drogą do zafundowania sobie problemu finansowego i nie osiągnie się zakładanych oszczędności finansowych, które wg ZTM mają wynieść 550 tys. złotych miesięcznie?
Kursy nie liczą do normalności? Wszystkiemu winne podwyżki
Urząd Miasta tłumaczyć, iż w obliczu tak poważnego wzrostu kosztów energii i paliw, niezbędne jest prowadzenie działalności w sposób oszczędny, a często także niestety z pewnymi ograniczeniami. Takim właśnie działaniem, podyktowanym wyłącznie trudną sytuacją finansową jest wprowadzone (do odwołania) ograniczenie częstotliwości kursowania tramwajów z 12 do 15 minut w godzinach poza tzw. szczytem komunikacyjnym (9-13.30).
Zmniejszając częstotliwość kursów, ZTM miał mimo wszystko na uwadze to, by ewentualne niedogodności dla pasażerów były jak najmniejsze. Stąd też omawiane ograniczenie dotyczy wyłącznie godzin, w których z komunikacji korzysta relatywnie mniej pasażerów. Po wprowadzeniu przedmiotowych zmian frekwencja w tramwajach w godzinach 9-13.30 osiąga średnio poziom 20-40%.
Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!
Polecany artykuł: