Dobre zarządzanie pieniędzmi to niezwykle pożyteczna umiejętność. Bardzo ważne jest, by kształcić ją od najmłodszych lat. Dlatego uczniowie klas 4-6 z Europejskiej Szkoły Aktywnej Edukacji Olimpijczyk w Poznaniu biorą udział w projekcie Matematyka w portfelu.
Uczniowie projektują własną walutę
Projekt Matematyka w portfelu ma nauczyć dzieci dobrego zrządzania budżetem, zwrócić ich uwagę na koszty codziennego życia, a także nauczyć trudnej sztuki negocjacji.
Młodzi dorośli zaczęli od stworzenia własnej waluty. Wydrukowane pieniądze trafią do rodziców, którzy dadzą pierwszą lekcję dorosłości, czyli odprowadzą podatek. Później trzeba opłacić mieszkanie, jedzenie i rachunki. Dzieci będą musiały wynegocjować z rodzicami jak najlepsze stawki.
Na szczęście zarządzanie budżetem to nie same przykre wydatki. Uczniowie zaplanują wyjazd na wakacje czy remont pokoju.
W międzyczasie na zajęciach prowadzący projekt nauczyciel matematyki Mariusz Mastalerek opowie swoim wychowankom o historii pieniądza czy rodzajach podatków. Wyjaśni także "dorosłe" pojęcia takie jak: stopy procentowe, dochód, dług, kredyt, pożyczka, inflacja itp.
Projekt "Matematyka w portfelu" powstał dzięki grantowi z programu mPotęga. W ten sposób uczniowie nie tylko teoretycznie poznają podstawy zarządzania pieniędzmi, ale też zastosują matematykę w praktyce. Wszak planowanie budżetu wymaga zrobienia wielu obliczeń.
Zabawa w dorosłość potrwa do 18 grudnia. Zwieńczeniem będzie mini gala. Tam najlepsi księgowi otrzymają puchary.
Partnerem społecznym projektu jest Fundacja Jeden Uniwersytet.
O przebiegu projektu i jego wartości najlepiej opowiedzą jego uczestnicy, uczniowie Europejskiej Szkoły Aktywnej Edukacji Olimpijczyk w Poznaniu: