MPK Poznań planuje kupić co najmniej 18 nowych autobusów, jednak prowadzone postępowanie przetargowe zakłada prawo opcji, zgodnie z którym możliwy będzie dodatkowy zakup maksymalnie dwóch pojazdów tego typu (łącznie zakup może więc dotyczyć 20 autobusów przegubowych). Mowa o pojazdach z napędem konwencjonalnym, spalinowym, ale wyposażonych w elektryczny układ wspomagania napędu typu mild hybrid.
- Tego typu pojazdów jeszcze nie posiadamy. Autobusy będą wyposażone w system rekuperacji i magazyn energii elektrycznej, dzięki czemu silnik spalinowy będzie wspomagany przez silnik elektryczny. Pozwoli osiągnąć mniejsze zużycie paliwa, w związku z czym pojazdy będą również emitować mniej zanieczyszczeń niż autobusy z tradycyjnym napędem konwencjonalnym - wyjaśnia Marek Grzybowski, wiceprezes Zarządu MPK Poznań ds. technicznych.
Natomiast wyposażenie nowych autobusów będzie podobne do tego, które pasażerowie doskonale już znają. Będą to pojazdy niskopodłogowe, z rampą dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim oraz system informacji pasażerskiej, składającym się z czytelnych, nowoczesnych tablic kierunkowych i wyświetlaczy w środku autobusu, systemu zapowiedzi głosowych i monitorów informacji publicznej. Pojazdy będą posiadały klimatyzację całopojazdową i monitoring. Kamery będą "obserwować" nie tylko wnętrze pojazdu, ale i jego oto otoczenie, w tym prawy bok.
Wymiana taboru na taki, który spełnia najwyższe wymagania dotyczące emisji spalin, a jednocześnie sprawia, że wzrasta komfort podróżowania jest zgodny z prowadzoną od lat polityką transportową. W miarę dostaw nowych pojazdów wycofywane są te najstarsze w najmniejszym stopniu spełniające oczekiwania pasażerów oraz wymogi związane z ochroną środowiska.
Dostawy nowych pojazdów planowane są na koniec 2022 roku.
Polecany artykuł:
Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!