Wiele lat temu, z myślą o Maltance, klub pozyskał tabor wąskotorowy z całej Polski. Stopniowo, w miarę możliwości, remontował go własnymi środkami i przy pomocy firm, które oferowały wsparcie. Nawet pojawiały się wówczas plany utworzenia skansenu wąskotorówek.
- Jednak z biegiem czasu klub przeprofilował swoją działalność, koncentrując się na modelarstwie i tworzeniu makiet. Ubywało również ludzi, którzy mieli czas i serce, aby poświęcić się taborowi i szukaniu środków na konieczne naprawy - - wspomina Ryszard Pyssa, prezes Zarządu Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych.
Nowe zakupy zrobione przez MPK
Na stan spółki przeszedł m.in. utrzymywany przez MPK Poznań w stanie czynnym Borsig Bn2t. To cieszący się wielką popularnością, najstarszy w Polsce sprawny parowóz. Wyprodukowano go w 1925 roku. W minionych latach był uruchamiany podczas Dni Pary ma Maltance, ciesząc nie tylko małych pasażerów, ale i spacerujące nad jeziorem osoby.
MPK Poznań kupiło od PKMK także 2 wagony osobowe z dawnej Kolei Witaszyckiej (w tym odrestaurowany wagon wypożyczony w minionych latach przez miłośników z Towarzystwa Wyrzyskiej Kolei Powiatowej z Białośliwia), kilka różnych wagonów towarowych oraz drezynę motorową. Pozyskało także protoplastę dzisiejszych popularnych autobusów szynowych, przedwojenny wagon z napędem spalinowym serii MBxc1-41. Z uwagi na jego kształt nazywany jest przez poznaniaków "Ryjkiem". Już rozpoczyna się jego remont.
Sezon Kolejki Parkowej Maltanka zwykle trwa od końca kwietnia do końca września.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]