Tragiczny wypadek. Nie żyje 76-letnia rowerzystka

i

Autor: mraj

Na drogach

Na poznańskich drogach coraz bezpieczniej? Tak mówią statystyki

2023-10-01 15:30

W latach 2018-2022 liczba wypadków drogowych spadła w Poznaniu o ponad jedną trzecią, z kolei tych z udziałem pieszych o połowę. Czy faktycznie Poznań robi się coraz bezpieczniejszym miastem? Co się zmieniło, że statystyki spadają.

Na poznańskich ulicach jest coraz bezpieczniej!

W ciągu ostatnich pięciu lat (od 2018 roku) systematycznie spada w Poznaniu liczba wypadków i kolizji, szczególnie z udziałem pieszych oraz z ich winy. W 2018 roku odnotowano ich 862, cztery lata później już tylko 551, natomiast do połowy września tego roku 384. Porównując lata 2018 - 2022 to spadek o 36 procent. Jeszcze większy spadek, bo aż o 50 procent, jest w przypadku wypadków z udziałem pieszych. W stosunku do 2018 w 2022 tego typu zdarzenia zmalały z 240 do 121. Do połowy września tego roku z udziałem pieszych zdarzyły się 93 wypadki - jednak żaden z nich nie zakończył się śmiercią. Te statystyki to efekt współpracy Miasta z policją, modernizacji infrastruktury oraz zmian zachowań wszystkich uczestników ruchu.

Co wpływa na poprawę bezpieczeństwa w Poznaniu?

Miasto systematycznie od wielu lat buduje i modernizuje chodniki, przejścia dla pieszych, drogi rowerowe i inne elementy infrastrukturalne poprawiające bezpieczeństwo na drogach. Dotyczy to zwłaszcza okolic szkół i innych miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszych.

Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, z szczególnym uwzględnieniem pieszych i rowerzystów, to zadanie Miasta realizowane we współpracy z innymi jednostkami i służbami, organami samorządu i mieszkańcami. Działania w tym zakresie podejmowane są m.in. w oparciu o statystyki wypadkowości na drogach, identyfikację miejsc szczególnie niebezpiecznych, wizje lokalne, obserwacje monitoringu oraz sygnały mieszkańców.

Te działania poprawiły bezpieczeństwo na drogach!

W 2020 roku wprowadzono duże zmiany na ul. Głogowskiej. Najpierw ograniczono prędkość na łazarskim odcinku tej ulicy do 40km/h, a później zwężono do jednego pasa dla samochodów w każdą stronę.

Rozszerzane są strefy uspokojonego ruchu, porządkowane jest parkowanie, w niebezpiecznych miejscach projektuje się wyniesione skrzyżowania, progi spowalniające i azyle. Pod kątem m.in. ruchu pieszego projektowane są nowe sygnalizacje świetlne oraz doświetlane przejścia. W ostatnich miesiącach zakończono m.in. takie działania poprawiające bezpieczeństwo ruchu, jak: przebudowa skrzyżowania ul. Hetmańskiej - Jarochowskiego; wprowadzenie jednego kierunku ruchu na odcinku ul. Jarochowskiego od Hetmańskiej do Winklera; budowa wyniesionego skrzyżowania ul. Świt - Swoboda i wprowadzenie jednego kierunku ruchu; wprowadzenie strefy płatnego parkowania w rejonie Politechniki Poznańskiej; uporządkowanie parkowania i poprawa bezpieczeństwa na ul. Taczanowskiego; montaż wyspowych progów zwalniających na ul. Łozowej. Obecnie realizowane są m.in.: budowa ronda u zbiegu ulic Ługańskiej, Michałowo i Szczepankowo; budowa wyniesionego skrzyżowania ul. Brzask i Międzychodzkiej; wdrażanie rozwiązań uspokajające ruch na ul. Piotrowo i Berdychowo; przebudowa ul. Słowackiego przy Szkole Podstawowej nr 92.

Masz dla nas ciekawy temat lub wystrzałową nowinę? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy z Waszej okolicy!