Przesiadki i dłuższy dojazd do centrum, irytują poznaniaków, dotkniętych remontem Pestki. Droga zajmuje im więcej czasu. Zarząd Transportu Miejskiego przekonuje jednak, że komunikacja zastępca funkcjonuje całkiem sprawnie.
Pasażerowie skorzystali z podpowiedzi i z oferty, która została przygotowana na alternatywnych trasach. Przede wszystkim na trasach autobusowych, na których można skorzystać dojeżdżając zarówno do linii tramwajowych, które prowadzą do centrum miasta, jak i po prostu dojechać bezpośrednio do centrum
mówi Bartosz Trzebiatowski z ZTM-u w Poznaniu. Okazuje się, że na trasie remontu PST ruch rowerowy wzrósł o około 20 %. Oznacza to, że każdego dnia kilkaset osób więcej przejeżdża tą trasą. Wciąż jednak część tego odcinka jest niewyremontowana.
Nierówna, zapadnięta kostka. Szczególnie teraz po opadach widać, że tam stoją kałuże. Również miejscami nieprzycinana zieleń wchodzi w tę trasę. Przystanek przy Alei Wielkopolskiej jest praktycznie na środku drogi dla rowerów
mówi nam Karol Raniszewski z Rowerowego Poznania. Remont Pestki potrwa prawie rok.