Naramowice Wschód na razie na bocznym torze
Na razie nie będzie dodatkowego przystanku kolejowego na wschodzie Naramowic. Ten, jak chcieliby społecznicy, miałby być wybudowany w ramach Kolejowej Obwodnicy Poznania.
- Obecnie nie planujemy budowy dodatkowego przystanku w okolicy ulic Rubież, Karpia, Sielawy i Czarnucha zabezpieczyliśmy jednakże przestrzeń pod ewentualną budowę nowych peronów. W przyszłości nie wykluczamy zatem powstania przystanku kolejowego w tym miejscu - tłumaczy Bartosz Pietrzykowski z PKP PLK.
Na razie ma tam dojeżdżać autobus, a docelowo tramwaj. Jak powiedział nam Paweł Sowa ze Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania, przystanek kolejowy na Naramowicach byłby bardziej zasadny niż na przykład stacja w Ligowcu:
- Perspektywicznie w ciągu powiedzmy 10 lat Naramowice się podwoją, czyli z tych niecałych 20 000 mogą być zamieszkane przez 40 000, z czego te 20 000 nowych na całym wschodzie. Więc ten przystanek Naramowice Wschodnie będzie mieć też potencjał no nieporównywalny do przystanku Ligowiec, który jest po środku niczego i nie obsługuje linii na Gniezno
Zdaniem Sowy potrzebna jest interwencja poselska, która pomogłaby wybudować przystanek Naramowice wschód, spychając postój w Ligowcu na listę rezerwową.
W ramach obwodnicy powstaną następujące przystanki: Poznań Zieliniec, Poznań Koziegłowy, Poznań Naramowice, Poznań Piątkowo, Poznań Franowo, Poznań Kobylepole, Poznań Suchy Las, a także Swarzędz Nowa Wieś.
Kolejowa obwodnica Poznania ma zostać dostosowana do ruchu pasażerskiego do końca 2027 roku