Najnowocześniejsza promocja miasta na świecie
Władze Tokio i tamtejsze Convention and Visitors Bureau postawiły na promocję w świecie wirtualnym i rozszerzonej rzeczywistości. W ten sposób chcą zachęcić internautów do przyjazdu - pisze amerykański portal Phocuswire, czytamy w "Rzeczpospolitej". Czy to najnowocześniejsza promocja na świecie?
Poznaj Tokio przez grę i aplikację
Władze miasta zaproponowały dwa rozwiązania. Pierwsze narzędzie to interaktywny portal na platformie Roblox o nazwie „Hello! Tokyo Friends” - relacjonuje "Rzeczpospolita". Jest to interaktywna gra, bazująca na wirtualnym odkrywaniu miasta. Każdy gracz, który rozpocznie swoją przygodę z platformą, będzie poszukiwał skarbów, dodatkowo może dowiedzieć się o ciekawostkach związanych z miastem i innych wyzwaniach – można na przykład zamienić się w sushi.
Druga propozycja to aplikacja wykorzystująca poszerzoną rzeczywistość. Po zainstalowaniu aplikacji, użytkownik sprawdza na mapie punkty, które są dla niego interesujące, a następnie je odwiedza. Jak wyjaśnia "Rzeczpospolita", przy okazji zbiera „emblematy”, dzięki którym otrzymuje nagrody w Robloxie.
"Powiązanie odkrywania prawdziwego świata i wirtualnych nagród to unikatowy sposób na tworzenie i dzielenie się wspomnieniami z Tokio, a to wszystko za pośrednictwem smartfona" – podano w informacji prasowej na temat tych innowacji.
Co sądzicie o takiej promocji miasta?
Sprawdź, jak prezentuje się restauracja Mini Chef w Lego House w Danii.