100 najbogatszych marek na Świecie - ranking
Ranking Interbrand zamyka firma Canon, z wartością 6,082 miliarda dolarów, a pięćdziesiątkę Volkswagen z 15,140 miliarda dolarów na koncie. Co warte do odnotowania, dynamika wzrostu 100 największych marek spadł względem 2022 roku o 5,7 procenta. Setka najbogatszych marek warta jest łącznie 3,3 biliona dolarów, względem 3,1 biliona w 2022 roku.
Największe wzrosty, największe spadki
Jeśli chodzi o największy wzrost, to nim pochwalić się mogą firmy: Airbnb, który wzrósł aż o 22 procent, zajmując 46. miejsce, oraz firmy motoryzacyjne, jak Porsche (wzrost o 20 procent), czy Hyundai (wzrost o 18 procent). Spadki zaliczyły: amerykański producent piwa - Budweiser ze spadkiem o 16 procent, Intel o 14 procent, oraz Facebook o aż 8 procent.
Najlepsza dwudziestka rankingu
Najlepsze marki zdecydowanie odstają wartością reszcie rankingu. Najlepsza piątka, to blisko 48 procent wartości najlepszej setki. Najlepsza dwudziestka, to ponad 71 procent wartości najlepszej setki firm. To tylko pokazuje jak wielkie rozwarstwienie panuje wśród najlepszych marek.