Odbieranie i nadawanie przesyłek w sklepach Żabka to już codzienność. Z tej usługi korzysta wiele osób. Jej zaletą są przede wszystkim godziny otwarcia sklepów i ich bliskość. Teraz odbieranie i nadawanie przesyłek będzie jeszcze szybsze i wygodniejsze. Żabka testuje bowiem innowacyjny sposób obsługi przesyłek, bez potrzeby angażowania w ten proces sprzedawcy. Automat funkcjonuje już w sklepie Żabka w Poznaniu przy ul. Matyi. Urządzenie nie wymaga dużo miejsca, co oznacza, że może być zaadoptowane w niemal całej sieci sklepów Żabka.
Sieć zapewnia, że urządzenie pozwoli Żabce na usprawnienie procesu odbioru i zwrotów przesyłek, a dla jej klientów oznacza wygodny i bezpieczny odbiór paczek obok domu, bez kontaktu ze sprzedawcą.
Z roku na rok widzimy duże wzrosty liczby obsługiwanych paczek w naszej sieci, w ubiegłym roku obsłużyliśmy ich ponad 12 mln. To znak, że skutecznie dostosowaliśmy się do potrzeb naszych klientów i oferując usługę w ponad 6 tys. sklepów w całej Polsce, w bardzo dobrych lokalizacjach, w dogodnych godzinach otwarcia placówek, zapewniliśmy szybką obsługę. Dzięki automatowi wyniki będą jeszcze lepsze. Rozwiązanie nie tylko pozwala nam na usprawnienie procesu odbioru i zwrotów przesyłek, ale także znacznie przyspieszy obsługę klientów odwiedzających nasze sklepy. Niewątpliwą zaletą urządzenia jest również to, że nie wymaga dużo miejsca i może być zaadoptowane w niemal całej sieci naszych sklepów
mówi Anna Grabowska, Wiceprezes Zarządu Żabka Polska.
Żabka: Automaty do odbierania i nadawania paczek – jak działają?
Autorzy tego automatu podkreślają, że jest to innowacja na skalę światową.
Jego niewielkie wymiary to rewolucja, jakiej potrzebują zatłoczone i zakorkowane miasta. PickupHero zmienia małe sklepy typu convenience w zautomatyzowane huby logistyczne. To rozwiązanie łączy korzyści z punktu widzenia klienta, sieci handlowych i całego rynku e-commerce
Rozwiązanie póki co jest testowane w sklepie przy ulicy Matyi w Poznaniu. Niewykluczone, że jeżeli testy się powiodą, maszyny pojawią się we wszystkich sklepach Żabka. Jednak inwestycja z pewnością będzie realizowana etapami.
mówi Marek Piotrowski, Chief Marketing Officer i Partner w Retail Robotics.
>> Mobilna Bramka Dezynfekcyjna stanęła przed szpitalem przy Szwajcarskiej! Jak działa?
Czym różni się urządzenie od znanych na rynku rozwiązań? Urządzenie jest wbudowane w regały sklepu. Klient podchodząc do panelu, w prosty i intuicyjny sposób wybiera opcję nadania lub odbioru przesyłki, wpisuje kod i wkłada paczkę do urządzenia. Wówczas robot znajdujący się wewnątrz maszyny umieszcza ją w odpowiedniej przestrzeni. Urządzenie jest również bardzo przyjazne i intuicyjne dla kurierów, którzy przywożą paczki do sklepu.