impuls koleje wielkopolskie

i

Autor: Newag

podróż

Pociągiem nad morze albo w góry? Nowy plan Kolei Wielkopolskich

2024-04-18 13:35

Kolejami Wielkopolskimi nad morze? Wiele wskazuje na to, że w przyszłym roku regionalny przewoźnik rozszerzy swoją ofertę o trasy w góry i nad morze.

5 nowych kierunków

Wszystko wskazuje na to, że niebawem Koleje Wielkopolskie, "wielkopolskie" będą tylko z nazwy. Obecnie trwają rozmowy między przewoźnikiem, a Urzędem Transportu Kolejowego.

- Złożyliśmy wniosek do Urzędu Transportu Kolejowego o otwarty dostęp na przewozy komercyjne. Także od 28 czerwca 2025 roku chcielibyśmy uruchomić połączenia do Gdyni, Świnoujścia, Ustki Kołobrzegu i Szklarskiej Poręby. Docierały do nas takie sygnały, że takie połączenia są potrzebne, ze strony pasażerów. Czy w badaniach jakości, które organizujemy, czy chociażby na naszych profilach w mediach społecznościowych. Na różnych eventach, na których się pojawiają również takie pytania się zdarzają. A co ważne, jeżeli uruchomimy te połączenia, a wszystko na to wskazuje, będzie to konkurencyjny czas w stosunku do przejazdu samochodem, czy innych przewoźników. Bo na przykład do Świnoujścia będziemy mogli dojechać już w 3 godziny.

- tłumaczył rzecznik Kolei Wielkopolskich Dariusz Kaszyńskich.

Nad morze pojedziemy dopiero za rok

Planowane rozszerzenie tras nie wpłynie na częstotliwość połączeń z miejscowościami wkoło Poznania. 

-  W okresie wakacyjnym, od 28 czerwca przyszłego roku, w soboty i niedzielę rano wyjazd z Poznania wieczorem powrót, tak aby można sobie spędzić, czy to jeden dzień, czy cały weekend nad morzem lub w górach. (...) Te połączenia będą po pierwsze w okresie wakacyjnym, kiedy tych pasażerów jest mniej. Nie dojeżdżają chociażby osoby do szkoły, a po drugie w weekendy, nawet jeżeli jest to okres roku szkolnego, to też tych pasażerów jest stosunkowo mniej. Dzięki temu będzie możliwość lepszego i bardziej efektywnego wykorzystania taboru. 

dodaje Dariusz Kaszyński z Kolei Wielkopolskich.

Teraz Koleje Wielkopolskie czekają na zgodę Urzędu Transportu Kolejowego na rozszerzenie prac. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, w nowe trasy pojedziemy za rok.