Linia tramwajowa będzie odseparowana od jezdni, a samo torowisko będzie zielone.
Do tej pory ułożono już większość nowego torowiska. Ustawione są też słupy, na których zawiśnie sieć trakcyjna dla tramwajów. Widoczny jest na przykład przystanek wiedeński przy ulicy świętego Czesława. Przystanek wiedeński będzie miał ułatwić pasażerom wsiadanie i wysiadanie z tramwaju.
Mówi Paulina Nowicka z Poznańskich Inwestycji Miejskich. Tramwaje mają jeździć ciszej, a modernizacja dotyczyć będzie także chodników, małej architektury czy też miejsc postojowych. Ten etap prac ma zakończyć się do końca sierpnia.
Po zakończeniu tych prac na ulicy Wierzbięcice ekipy budowlane przeniosą się na węzeł rozjazdowy, który jest u zbiegu ulic: Górna Wilda, Wierzbięcice i 28 czerwca, a później w następnej kolejności na ulicę 28 czerwca.
Ten odcinek ma być gotowy wiosną przyszłego roku. Zakres prac jest podobny, jak przy modernizacji Wierzbięcic, z tym że na wysokości Rynku Wildeckiego nie będzie torowiska wydzielonego od ruchu samochodowego.