Będzie jeździło więcej pociągów
Dyżurni będą monitorować wszystkie parametry związane z ruchem kolejowym. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa i zapewni większą przepustowość, a więc umożliwi kursowanie większej liczby pociągów po obwodnicy Poznania.
- Będzie on mieć około 1800 m² i niejednolity kształt, a więc częściowo będzie się składać z 4-ech, a częściowo z 10-ciu kondygnacji, przy czym maksymalna wysokość tego budynku to około 40 m. Przeszkolona elewacja obiektu poprawi estetykę otoczenia, nie zaburzając przy tym jej charakteru - mówi Radosław Śledziński z PKP PLK
W ramach inwestycji przeprowadzona zostanie dokumentacja układu torowego, co pozwoli na lepsze sterowanie ruchem.
- Celem tych prac jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa oraz niezawodności transportu kolejowego. Przewidujemy, że ta dokumentacja będzie gotowa najpóźniej w 2029 roku, a później po zapewnieniu finansowania możliwa będzie realizacja prac budowlanych.Budowa centrum sterowania ma zakończyć się pod koniec 2027-go roku.