Urząd Miasta Poznania / zdjęcie ilustracyjne

i

Autor: Wikipedia / CC BY-SA 3.0 Urząd Miasta Poznania / zdjęcie ilustracyjne

Poznań: Urzędy wznawiają działalność! Są jednak spore zmiany! [SZCZEGÓŁY]

2020-04-22 17:33

W związku z pandemią koronawirusa Urząd Miasta Poznania zdecydował się obsługiwać poznaniaków zdalnie. Po kilku tygodniach sytuacja powoli zaczyna wracać do normy. Część wydziałów Urzędu Miasta wraca do normalnej obsługi klientów. Jest jednak sporo zmian, o których warto wiedzieć. Przeczytajcie więcej na stronie internetowej ESKI Poznań.

Od przyszłego tygodnia Urząd Miasta będzie etapami rozszerzał możliwość osobistej wizyty w poszczególnych wydziałach. Ważna informacja jest jednak taka, że wcześniej trzeba umówić się przez telefon lub internet.

Wymiana dokumentów czy uzyskanie decyzji mają istotne znaczenie dla interesów życiowych poznaniaków, dlatego od przyszłego tygodnia będziemy etapami zwiększać liczbę klientów obsługiwanych bezpośrednio. Mając na uwadze troskę o bezpieczeństwo sanitarne i zachowanie odpowiedniego dystansu między ludźmi, wprowadzone zostaną limity dotyczące liczby osób przebywających w poczekalniach. Limity te będą uzależnione od powierzchni miejsca wyznaczonego na oczekiwanie obsługi. Przyjmujemy, że będzie to 1 klient na 15m2

mówi Wojciech Kasprzak, dyrektor Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Poznania.

Urząd Miasta Poznań: Jak umówić się na wizytę w urzędzie?

Aby załatwić sprawę bezpośrednio w "okienku" będzie trzeba najpierw zarezerwować wizytę, np. poprzez internetowy system rezerwacji, który zostanie udostępniony na początku przyszłego tygodnia. Umawianie się online na wizytę w urzędzie dotyczyć będzie tych usług, które cieszą się największym zainteresowaniem.

Rezerwacji online będzie można dokonać w sprawach prowadzonych przez:

  • Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych (ul. Libelta 16/20 i ul. Gronowa 22A),
  • Urząd Stanu Cywilnego (ul. Libelta 16/20),
  • Wydział Działalności Gospodarczej i Rolnictwa (ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 404),
  • Wydział Finansowy (ul. Słowackiego 22, ul. Gronowa 22A,ul. Libelta 16/20, ul. 28 czerwca 1956 r. nr 404).

Nowością w systemie rezerwacji będzie możliwość wykorzystania popularnych QR kodów w wyżej wymienionych lokalizacjach. To propozycja dla osób, które chcą załatwić sprawę w urzędzie, ale z różnych przyczyn nie mogły umówić się wcześniej. Już teraz na osobistą wizytę w urzędzie można umówić się telefonicznie. Można to zrobić kontaktując się bezpośrednio z wydziałami lub za pośrednictwem miejskiej infolinii Poznań Kontakt: 61 646 33 44. Telefoniczna rezerwacja będzie także możliwa w przyszłym tygodniu, jednocześnie z rezerwacją internetową i przy użyciu kodów QR.

Sonda
Jeśli pojawi się szczepionka na koronawirusa, to będziesz chciał się szybko nią zaszczepić?

Poznańscy urzędnicy w dalszym ciągu zachęcają, żeby sprawy, które nie wymagają osobistej wizyty załatwiać online, telefonicznie lub przez skrzynki podawcze wystawione 9 lokalizacjach urzędu.

Kiedy mogłyby odbyć się egzaminy w szkołach? Posłuchaj, co na ten temat powiedział premier Mateusz Morawiecki:
COŚ DOBREGO #9