Kasa

i

Autor: pixabay.com

Poznańska firma wystawiała fałszywe opinie w Internecie. UOKiK ich ukarał

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył karę finansową na Agencję City Damian Trzciński z Poznania. Ma to związek z handlem nieprawidłowymi recenzjami i ocenami w wyszukiwarkach internetowych. Chodziło o publikowanie nierzetelnych informacji na temat firm i miejsc w wyszukiwarkach, oraz zawyżanie ocen za pieniądze.

Nieuczciwe ocenianie ukarane

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny po analizie i sprawdzeniu firmy ukarał Agencję City Damian Trzciński z Poznania grzywną w wysokości 40 tysięcy złotych. Sprawa toczyła się od sierpnia 2022 roku. Dodatkowo właściciel agencji musi o karze poinformować w swoich mediach społecznościowych, oraz stronach internetowych.

Uwaga na nieuczciwe oceny miejsc i produktów

Jak informuje UOKiK, aż 93 procent z nas, kupujących w Internecie sugeruje się ocenami wystawionymi w wyszukiwarkach, takich jak Google. To najważniejszy aspekt w dokonaniu wyboru po cenie, parametrach, składzie, czy opisie kupowanego produktu lub usługi. Czasem jednak ocena nie jest współmierna z faktyczną jakością wykonanej dla nas usługi, lub kupionego przez nas produktu

"Pozyskaj pozytywne opinie w Google" - praktyka niezgodna z prawem

Przedsiębiorca z Poznania posługiwał się właśnie takimi nieuczciwymi praktykami. - Pozyskaj pozytywne opinie w Google, Posiadasz negatywne opinie w Google Maps? Pomożemy Ci je poprawić - takimi chwytami reklamowała się nieuczciwa firma. Niestety marketingowcy tego przedsiębiorstwa zapomnieli, że takie praktyki są karalne w Polsce.