Zmiany w Poczcie Polskiej. Tak teraz będzie wyglądać
Poczta Polska poinformowała w poniedziałek, że w pierwszym kwartale 2025 r. rozpoczęła zmianę wyglądu swoich placówek oraz ich oferty, by odświeżyć wizerunku i zwiększyć konkurencyjność na rynku usług pocztowych oraz handlowych.
W komunikacie operator dodał, że w ramach projektu pilotażowego w 30 placówkach Poczta Polska dokonała zmian, aby poprawić standard obsługi klienta, estetykę prezentacji towarów oraz zwiększyć efektywności sprzedaży. - Inicjatywa ta przyniosła wymierne rezultaty: średni wzrost prowizji netto plasuje się na poziomie 116,59 proc. – w porównaniu do wyników osiąganych przed wdrożeniem zmian - podano.
Poczta przekazała, że celem operatora jest wprowadzenie nowego standardu w kolejnych 300 placówkach w pierwszym kwartale 2025 r. - Do końca roku 2025 nowy układ powinien już funkcjonować w 2000 placówek – zapowiedział wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży Piotr Szajczyk.
Firma zaznaczyła, że przygotowania do tego przedsięwzięcia już trwają, obejmują szkolenia pracowników oraz planowanie logistyczne i marketingowe. - Należy postawić na produkty pocztowe, takie jak: koperty, kartki, kartony, artykuły piśmiennicze, prasę i książki, artykuły dla dzieci, przekąski i napoje oraz wszelkiego rodzaju produkty kupowane pod wpływem impulsu – wskazał Szajczyk.
Spółka poinformowała również, że pilotaż obejmował m.in. utworzenie specjalnych stref na produkty z różnych kategorii, aranżowanie regałów w nowy sposób oraz selekcję towaru, aby uniknąć wizerunku tzw. bazarku. - Z założenia w mniejszych miejscowościach, gdzie dostęp np. do galerii handlowych jest trudniejszy, asortyment musi się znacznie różnić od tego oferowanego w większych miastach - zwrócił uwagę operator.
Co planuje Poczta Polska? Wiele zmian
Placówki będą również wyposażone w standy przeznaczone dla wybranych dostawców. Dzięki temu oferta produktowa partnerów Poczty Polskiej może być lepiej prezentowana w placówkach na terenie całego kraju.
Operator pocztowy podkreślił, że inwestycje w jakość obsługi, estetykę placówek i atrakcyjność oferty mają na celu nie tylko zwiększenie przychodów, ale przede wszystkim budowanie długofalowych relacji z klientami, opartych na zaufaniu i profesjonalizmie.
Poczta wskazała, że modernizacja placówek pocztowych wpisana jest w strategię rozwoju i adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych oraz oczekiwań klientów. Wynika ona Planu Transformacji przedstawionego w połowie sierpnia ub.r.
Poczta Polska szuka pracowników
Poczta Polska poinformowała również, że rozpoczyna zewnętrzną rekrutację na stanowisko naczelnika rejonu. Spółka poszukuje 50 osób, których zadaniem będzie kierowanie kilkudziesięcioma placówkami pocztowymi w 50 rejonach. W komunikacie wyjaśniła, że w ramach wewnętrznej rekrutacji wyłoniono już ponad 200 osób, które obejmą tę funkcję. Rekrutacja potrwa do 23 lutego. Udział w niej mogą wziąć zarówno pracownicy Poczty Polskiej jak i zewnętrzni kandydaci.
Masz dla nas ciekawy temat lub wystrzałową nowinę? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy z Waszej okolicy!