Instalacja nowego rozjazdu u zbiegu ulic Święty Marcin i Towarowej, który rozwinie potencjał sieci tramwajowej w centrum miasta, to element zaawansowanych robót związanych z powstającym na przebudowywanym obszarze nowoczesnym torowiskiem - informują urzędnicy. Tory tramwajowe zamontowano już na odcinku od al. Niepodległości do ul. Kościuszki i od ul. Kościuszki do ul. Gwarnej. Na odcinku od mostu Uniwersyteckiego do al. Niepodległości gotowa jest już płyta podtorowa. Wkrótce ma rozpocząć się budowa płyty na ul. Towarowej.
Nowoczesne rozwiązania stosowane przy budowie nowego torowiska w ul. Święty Marcin pozwolą ograniczyć emisję hałasu i wibracji, a także wydłużyć jego żywotność. Oddziaływanie ruchu tramwajów na budynki i ludzi zostanie istotnie zmniejszone dzięki wykorzystaniu systemu szyn otulonych zalewami poliuretanowymi wraz z matami podpłytowymi. Optymalne parametry materiałów tłumiących dobrano na podstawie przeprowadzonej analizy efektywności.
czytamy na stronie Poznańskich Inwestycji Miejskich. Przebudowa trasy tramwajowej w ramach tego etapu Programu Centrum ma przynieść też nowy przystanek przy Zamku dla tramwajów jadących w stronę ronda Kaponiera.
Równolegle z pracami torowymi prowadzona jest przebudowa jezdni, chodników, tras rowerowych i infrastruktury podziemnej. Efektem wszystkich robót będzie przekształcenie kolejnego odcinka ul. Święty Marcin w przestrzeń publiczną przyjazną dla wszystkich jej użytkowników
Drogowcy proszą o zachowanie szczególnej ostrożności podczas poruszania się w rejonie centrum.