Sztuczna inteligencja w Urzędzie Miasta w Poznaniu. Robot odbiera telefony na miejskiej infolinii. Czy urzędnicy stracą pracę?
Już nie urzędnik a robot dobiera telefon miejskiej infolinii Poznań Kontakt. Dzięki sztucznej inteligencji kontakt z urzędem ma przebiegać sprawniej.
- Przykładowo, jeśli chcemy zarezerwować wizytę w sprawie odbioru dowodu osobistego, to w momencie, kiedy mamy możliwość wypowiedzenia się wystarczy, że powiemy na przykład „chciałbym odebrać dowód osobisty” i bot już rozpozna temat i przeprowadzi nas przez proces rezerwacji wizyty - mówi Krzysztof Rogala z Urzędu Miasta.
Robot nie jest jednak w stanie przejąć wszystkich obowiązków osób dotychczas pracujących na infolinii, dlatego urzędnicy mogą być spokojni o swoją pracę.
- Podstawom tej naszej jakości obsługi klienta jest przede wszystkim zaangażowanie, ogromna wiedza merytoryczna i empatia konsultantów, którzy codziennie odbierają połączenia. Jesteśmy częścią tych nowych rozwiązań technologicznych, natomiast absolutnie nie ma zagrożenia dla pracowników - dodaje Marta Wabińska z Urzędu Miasta.
Urząd obecnie nie planuje rozszerzania możliwości robota.
Wyjątkowa premiera filmu o Lechu Poznań UAM. Zobaczcie zdjęcia!