Z myślą o pracownikach lokali gastronomicznych - ale również o miłośnikach dobrego jedzenia - powstaje aplikacja o nazwie It’s Good. Ma być agregatem autentycznych, ale wyłącznie pozytywnych recenzji barów i restauracji z całego świata - czytamy w "Rzeczpospolitej".
Aplikacja, która nie toleruje hejtu. "Jeżeli nie masz do powiedzenia niczego dobrego, w ogóle tego nie mów"
Hejt to znane zjawisko w sieci. Internet jest wirtualną przestrzenią, która sprzyja do osądzania, oceniania i wyzywania. Dlatego aplikacja ma być przeciwieństwem tego zjawiska.
Twórcami platformy są popularny amerykański piosenkarz John Legend i przedsiębiorca z branży technologicznej Mike Rosenthal. Umieszczanie na It’s Good jedynie takich komentarzy, które chwalą jedzenie, wystrój i/lub obsługę w restauracji, jest kluczowym warunkiem korzystania z platformy. Nie będzie tu miejsca na żadne negatywne recenzje - relacjonuje "Rzeczpospolita".
Jeżeli nie masz do powiedzenia niczego dobrego, w ogóle tego nie mów - tak brzmi hasło autorów It’s Good na oficjalnej stronie aplikacji.
Współczesna branża gastronomiczna jest w znacznym stopniu zależna od komentarzy internautów. Pozytywne opinie w Google czy w serwisie Trip Advisor mogą bardzo pomóc w prowadzeniu biznesu, z kolei te negatywne... skutecznie utrudniają rozwój. Czasem wystarczy tylko jeden dosadny komentarz w internecie, aby skutecznie zniechęcić potencjalnych klientów do wizyty w danym lokalu.
Twórcy aplikacji It’s Good chcą przeciwdziałać internetowemu hejtowi
Możliwość publikowania recenzji będą miały wyłącznie te osoby, które wcześniej otrzymają specjalne zaproszenie. Grupa ta będzie się składała z miłośników dobrego jedzenia, influencerów, kucharzy, szefów kuchni i celebrytów, słowem — tych osób, którym zależy wyłącznie na wspieraniu godnych polecenia barów i restauracji - czytamy w "Rz".
Aplikacja ma jeden słuszny cel: pomóc branży gastronomicznej. Rekomendacje znanych osób mają być też sposobem na zwiększenie wiarygodności recenzji w oczach użytkowników. Co więcej, twórcy It’s Good zapewniają, że pozytywne komentarze nie będą przybierać formy reklam.