Zwolnieni z Teorii 2022 - tegoroczna edycja olimpiady połączyła we wspólnym działaniu uczennice i uczniów z całego kraju! Tak jak w poprzednich latach, młodzież pokazała niezwykłą kreatywność i wrażliwość społeczną. Efektem ich pracy są setki projektów tworzonych z myślą o poprawie sytuacji ludzi z najbliższego otoczenia. Zwolnieni z Teorii to także okazja do zdobycia doświadczeń, nauczenia się wielu przydatnych umiejętności, poznania inspirujących osób i uzyskania międzynarodowych certyfikatów! W olimpiadzie brały udział także szkoły z Wielkopolski!
Olimpiada Zwolnieni z Teorii 2022. Uczniowie z Wielkopolski stworzyli kilkadziesiąt projektów!
W tegorocznej Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii udział wzięli także uczniowie z województwa Wielkopolskiego. Finalistów z regionu mamy aż 289, natomiast ukończonych projektów 65.
Jednym z wyróżnionych projektów jest ten przygotowany przez uczniów VIII Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza. Projekt: ZdajTo! to nowoczesna, przyjazna i efektywna aplikacja na miarę XXI wieku, wspomagająca skuteczne przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty.
Dobrze napisany egzamin to marzenie wielu ósmoklasistów. Jednak uczniowie w wieku 13-14 lat zwykle nie są w stanie przygotować się do egzaminu na własną rękę. Analizy wykazały, że rozwiązywanie zadań w typie egzaminacyjnym pozytywnie wpływa na wyniki zdających. Niestety, nie wszyscy ósmoklasiści otrzymują potrzebne im wsparcie. Uczniowie szkół niepublicznych zwykle osiągają wyższe wyniki na egzaminach. Co więcej, w 2020 roku na egzaminie z języka angielskiego, przeciętny uczeń z dużego miasta zdobył wynik aż o 32 punkty procentowe lepszy niż przeciętny uczeń ze wsi. Jednak sukces na egzaminie nie musi być rzadkością! Stworzona przez grupę uczniów VIII Liceum Ogólnokształcącego w Poznaniu aplikacja ZdajTo! wychodzi naprzeciw oczekiwaniom ósmoklasistów. Jako remedium na powszechną niedostępność odpowiednich materiałów, oferuje im autorskie zadania, wskazówki i szczegółowe rozwiązania w atrakcyjnej formie. ZdajTo! pomoże uczniom wykorzystać cały ich potencjał i osiągnąć najwyższe wyniki.
Na inny ciekawy pomysł wpadli uczniowie II Liceum Ogólnokształcące im. Generałowej Zamoyskiej i Heleny Modrzejewskiej. Prowadząc kampanię internetową z udziałem specjalistów, chcą oni pomóc dzieciom i młodzieży w walce ze stresem, lękami oraz brakiem poczucia własnej wartości. Celem projektu FEAR OFF jest szerzenie informacji na temat stresu, lęków, niskiej samooceny i braku samoakceptacji wśród dzieci i młodzieży.
Jednak nie tylko uczniowie z Poznania mieli ciekawe pomysły. IV Liceum Ogólnokształcące im. Fryderyka Chopina z Ostrowa Wielkopolskiego wpadło na pomysł zorganizowania Koncertu Charytatywnego w ramach walki z depresją wśród młodzieży.
Ranking Szkół "Zwolnieni z Teorii"
W oparciu o wyniki uczniów w praktycznej olimpiadzie Zwolnieni z Teorii tworzony jest specjalny Ranking Szkół. - Ranking szkół "Zwolnieni z Teorii", jako jedyny w Polsce klasyfikuje szkoły średnie nie po wynikach matur, lecz po ich zaangażowaniu w przedsięwzięcia kształtujące kompetencje przyszłości. Wyróżnione w nim szkoły aktywnie wspierają swoich uczniów w realizacji własnych projektów społecznych w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii - mówi Paula Bruszewska, prezes fundacji Zwolnieni z Teorii. - Ranking premiuje te szkoły, które szlifują naukę kompetencji niezbędnych na rynku pracy tj. praca w grupie, zarządzanie sobą w czasie czy efektywna komunikacja - dodaje.
Ranking Szkół Zwolnieni z Teorii wyróżnia te placówki, w których zrealizowany został przynajmniej jeden projekt społeczny młodzieży, a w najlepszych z nich realizowanych jest nawet po kilkadziesiąt.
Wielkopolskie miasta w których realizowane były projekty: Pniewy, Poznań, Ostrów Wielkopolski, Kępno, Nowy Tomyśl, Wronki, Damasławek, Leszno, Piła, Koło
Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!