Blisko 20 milionów złotych zostanie przeznaczone w tym roku na inwestycje rowerowe w Poznaniu! Do tych największych należy budowa drogi rowerowej na ulicy Złotowskiej, Zwierzynieckiej, a także Dolnej Wildzie. Jednak najważniejszą inwestycją wydaje się być teraz budowa trzeciego etapu Trasy Grunwaldzkiej.
To jest kontynuacja prac ubiegłych. W tym roku prace będą prowadzone na odcinku od ulicy Jugosłowiańskiej do ronda Skubiszewskiego. Dzięki temu powstanie dodatkowe 800 metrów drogi dwukierunkowej
mówi Agata Kaniewska z Zarządu Dróg Miejskich. Równolegle prowadzone będą remonty oraz budowy dróg w ramach Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego. Ponadto ZDM zabiera się już za projektowanie kolejnych połączeń rowerowych. Jedno z nich ma powstać na ulicy Dmowskiego, ale nie tylko.
Trwają również prace od mostu Królowej Jadwigi do ulicy Strzeleckiej i na ulicy Strzeleckiej do Kazimierza Wielkiego. Projektowany jest też odcinek trasy Solnej.
Planowane przez miasto budowy dróg rowerowych:
- Trasa Grunwaldzka, etap 3 - to kontynuacja prac wzdłuż ul. Grunwaldzkiej. W tym roku budowa prowadzona będzie od ul. Jugosłowiańskiej do ronda Skubiszewskiego. Dzięki nowemu odcinkowi liczącemu około 800 metrów będzie można bezpieczniej i wygodniej dojechać do centrum od pętli tramwajowej na Junikowie. Powstanie dwukierunkowa droga rowerowa o nawierzchni bitumicznej.
- Złotowska - chodnik i droga rowerowa powstaną po południowo-wschodniej stronie ul. Złotowskiej. Połączą rondo w pobliżu ul. Rezedowej i istniejącą infrastrukturą, prowadzącą w stronę centrum miasta. Na odcinku od ul. Rezedowej do ul. Perzyckiej chodnik i droga rowerowa będą rozdzielone. Na odcinku od ul. Perzyckiej do ul. Miastkowskiej powstanie ciąg pieszo-rowerowy. Łącznie będzie to około 1,7 km infrastruktury.
- Zwierzyniecka - powstanie dwukierunkowa droga rowerowa od ronda Kaponiera do ul. Zeylanda, łącząca Jeżyce ze Starym Miastem.
- Dolna Wilda - uzupełnienie brakującego odcinka infrastruktury rowerowej wzdłuż ul. Dolna Wilda, na odcinku od ul. Piastowskiej do ul. Czechosłowackiej, o długości ponad 350 metrów. Dzięki temu powstanie ponad pięciokilometrowa trasa z południowej części miasta do centrum.
Inicjatywy rowerowe w ramach PBO:
- ul. Ługańska - PBO Bezpieczna droga rowerowa na odcinku od ul. Szczepankowo do ul. Bodawskiej. Dzięki inwestycji mieszkańcy Szczepankowa zyskają dostęp do istniejącej infrastruktury rowerowej na wiadukcie w ciągu ul. Bolesława Krzywoustego.
- ul. Kórnicka - od ul. Piotrowo do ul. Przystań - PBO Rowerowe Rataje. Wygodnie do centrum. To krótki, ale ważny odcinek, który poprawi komfort dojazdu do budynków Politechniki Poznańskiej oraz Wartostrady.
- ul. Szymanowskiego - PBO Wygodna, trasa rowerowa i chodnik na Szymanowskiego.
Z danych Stowarzyszenia Rowerowy Poznań wynika, że w marcu tego roku ruch rowerowy na Trasie Grunwaldzkiej wynosił aż 66% więcej niż w 2020.