Ekologiczniej na drogach
Dwunastometrowe autobusy mają pojawiać się na trasach, na których dotychczas dominowały stare pojazdy spalinowe. Będą obsługiwały linie 152, 162, 166 i 184. Dla pasażerów nie zmieni się nic, dla środowiska wiele - podkreśla Krzysztof Dostatni, prezes zarządu MPK:
- Kluczową zmianą na pewno jest kwestia napędu wodorowego. Ten autobus zawiera wszystkie funkcjonaliście, które mają poprzednie autobusy. Delikatnie zmienia się wnętrze, pojawi się trochę błękitu nawiązująca do technologii wodorowej, wykładzina na wzór drewna, też kojarząca się z naturalnymi surowcami. Wnętrze "wodorowców" jest w pełni klimatyzowane i monitorowane. Pojazd jest cichy i nie emituje toksycznych spalin.
W przypadku emisji do środowiska, nie ma mowy o produkowaniu jakiegokolwiek śladu węglowego. Zbiorniki wodoru umieszczone są na dachu pojazdu, a reakcja chemiczna zachodząca w ogniwach jest czyta, jej produktami są ciepło i woda. Tankowanie autobusu trwa 15 minut., a wodorowego paliwa wystarczy na 400 kilometrów.
Łącznie poznańskie MPK zamówiło 25 takich pojazdów. Wszystkie mają być dostarczone do 15 grudnia.
Polecany artykuł: