telefon

i

Autor: pixabay.com

Bon turystyczny: Oszuści próbują naciągnąć ludzi na „specjalny voucher urlopowy”!

2020-07-23 10:07

Bon turystyczny powoli staje się rzeczywistością. Rodziny mogą zgłaszać się o specjalny „voucher”, który będą mogli wykorzystać na wakacje w Polsce. Niestety, oszuści bardzo szybko postanowili wykorzystać ten fakt. W jaki sposób? Przeczytajcie więcej na stronie internetowej ESKI Poznań.

Bon turystyczny ma być ratunkiem dla polskiej gospodarki po pandemii koronawirusa. Ubiegać się mogą rodziny z przynajmniej jednym dzieckiem, które nie ukończyło 18 lat oraz rodzin z dziećmi z orzeczoną niepełnosprawnością. Podobnie jak w przypadku programu Rodzina 500+ o przyznaniu bonu turystycznego nie będzie decydowała wysokość zarobków. Bon będzie można wykorzystać na atrakcje turystyczne i hotele na terenie Polski. Niestety, okazuje się, że oszuści postanowili ten fakt wykorzystać i naciągać nieświadome niczego osoby.

Bon turystyczny: Oszuści nie próżnują!

Swoich klientów przed oszustami ostrzega między innymi bank Santander. W oświadczeniu na swojej stronie internetowej przedstawiciele banku piszą, że oszuści dzwonią do osób w wieku od 40 do 80 lat i proponują "specjalny voucher urlopowy". Jest jednak haczyk. Trzeba zapłacić przelewem za 4 dni w kurorcie. Wtedy 3 kolejne dni mają być za darmo. Przestępcy mogą również poprosić o zalogowanie się na przesłaną w trakcie rozmowy stronę w celu pobrania rzekomego bonu, a także o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej lub danych karty. Nie trudno się zorientować, że to bezczelna metoda, która może spowodować utratę pieniędzy.

>> Kolejne miliony na renowację Fortu VII! Odzyska on swój historyczny wygląd! [WIDEO]

Santander Bank radzi również swoim klientom w jaki sposób można uchronić się przed atakiem oszustów. Oto porady specjalistów:

  • Nie podawaj hasła do bankowości internetowej, danych kart (CVV, daty ważności, a tym bardziej kodu PIN) – te informacje powinny być znane tylko Tobie.
  • Jeżeli rozmowa wzbudza jakiekolwiek Twoje wątpliwości lub niepokój, to przerwij połączenie. Potem spróbuj samodzielnie zadzwonić do instytucji, za którą przedstawiał się rozmówca. Pamiętaj, tylko aby korzystać z oficjalnego numeru – nie oddzwaniaj na numer, który widzisz w swoim telefonie.
  • Nie akceptuj żadnej alternatywy kontaktu (e-mail, SMS). W ten sposób oszust spróbuje wysłać Ci link lub załącznik, który zainfekuje Twoje urządzenie.

O tego typu wyłudzeniach informowało na swojej stronie internetowej także Ministerstwo Rozwoju, więc problem może nie dotyczyć tylko klientów Santander Banku. Po raz kolejny apelujemy – zachowajcie czujność w sieci.

Co może ochroniarz w galerii handlowej? Czy znasz swoje prawa?

Pytanie 1 z 11
Czy ochroniarz może nas wylegitymować?
Kolejne miliony na renowację Fortu VII