Jak mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie:
Do ułożenia została już niewielka część torowiska. Tory ułożono już na całej powstającej pętli, na której widoczne są też fundamenty oraz ściany budynku ekspedycji. Stąd służby MPK będą nadzorowały ruch, a kierowcy i motorniczy uzyskają w nim zaplecze socjalne.
Obecnie trwają zmagania z podziemną infrastrukturą. Przebudowywana jest sieć sanitarna na głębokości 7 metrów, zbudowano większość zaplanowanego wodociągu, trwa budowa infrastruktury energetycznej, telekomunikacyjnej oraz trakcyjnej.
Piesi i rowerzyści mogą korzystać z ciągu pieszo-rowerowego, który łączy istniejącą drogę wewnętrzną, stanowiącą dojazd do ul. Obodrzyckiej oraz oddany do użytku wcześniej odcinek za pętlą i nowy fragment ul. Unii Lubelskiej na wysokości przyszłej pętli.
Rozpoczęte w lipcu zeszłego roku prace dotyczące rozbudowy ul. Unii Lubelskiej na odcinku od ronda Żegrze do nowej pętli tramwajowo-autobusowej oraz na drogach w obszarze ulic Falistej i Obodrzyckiej mają zakończyć się pod koniec tego roku. Dzięki najważniejszemu elementowi inwestycji - doprowadzeniu trasy tramwajowej do nowej pętli - więcej mieszkańców osiedla przy ul. Falistej i Unii Lubelskiej będzie mogło korzystać z komunikacji publicznej.
Polecany artykuł: