Awaria płatności Banku Pekao S.A.

i

Autor: Biedronka, Pekao S.A.

ZAKUPY

Duża awaria systemu płatności Banku Pekao S.A. Brak możliwości płacenia kartą w Biedronce i Stokrotce

2024-03-02 15:32

Sobotnie zakupy dla wielu z nas były dziś bardziej problematyczne niż zazwyczaj. Poza dużym ruchem w sklepach, pojawiły się bowiem problemy z płatnością kartą. W sklepach obsługiwanych przez Bank Pekao S.A. nie działały terminale. Wszystko przez awarię systemu płatności. Klienci Biedronki czy Stokrotki nie byli zadowoleni. Bank przekonuje, że problem został rozwiązany.

Brak płatności kartą w niektórych sklepach. Awaria systemu płatności Banku Pekao S.A.

Od rana klienci sieci Biedronka skarżyli się na brak możliwości zapłacenia kartą za swoje zakupy. Kasy samoobsługowe zostały wyłączone, a do zwykłych kas ustawiły się kolejki. Podobnie do pobliskich bankomatów, gdyż niektórzy zdecydowali się wypłacić gotówkę. Inni wychodzili zdenerwowani bez sprawunków.

- Awaria została zgłoszona przez bank - dostawcę usługi i dotyczy nie tylko naszych placówek. Jesteśmy w stałym kontakcie z dostawcą usługi, aby wspomagać go w prowadzonych po jego stronie pracach naprawczych. Przypominamy, że przy naszych placówkach funkcjonuje ponad 2100 bankomatów, z których klienci mogą wypłacić gotówkę - poinformowali naszą redakcję przedstawiciele Biedronki.

Awarię systemu płatności potwierdził też Bank Pekao S.A. - Mamy przejściowe problemy z systemem płatności. Pracujemy nad przywróceniem poprawności działania. Przepraszamy za utrudnienia - napisano w mediach społecznościowych w południe.

Bank obsługuje nie tylko sieć Biedronka. Kartą nie można było płacić również m. in. w Stokrotce. - To skandal. W Opolu w sklepach Stokrotki od rana do teraz nie można płacić kartą. Terminale nie działają. Dziwne, że tak się dzieje tylko w sklepach sieci Stokrotka! - napisała w komentarzu na Facebooku pani Jadwiga. - Awaria nie dotyczy tylko naszej sieci. Mamy jednak nadzieję, że sytuacja zostanie naprawiona jak najszybciej. Przepraszamy za utrudnienia! - odpisano z konta Stokrotki.

Brak płatności kartą w Biedronce i Stokrotce. Co z Hebe? Awaria systemu płatności Banku Pekao S.A. rozwiązana?

Bank Pekao S.A. obsługuje też płatności bezgotówkowe sieci Hebe. Póki co nie natrafiliśmy jednak na skargi ze strony klientów tej marki.

Klienci Banku Pekao S.A., przez awarię, nie mogli dziś w ogóle płacić kartą czy korzystać z blika. - Wszystkie usługi działają poprawnie - poinformował bank w sobotę o godzinie 14:05.

Zapewnienie banku oznacza, że nie powinno już być problemów z płatnościami bezgotówkowymi w sklepach. - Płatności w naszych sklepach już działają, awaria objęła podmioty współpracujące z bankiem Pekao i to tam prosimy kierować pytania o szczegóły i przyczyny awarii ich systemów - przekazało nam biuro prasowe Biedronki.

Nietypowy sklep Biedronka w Poznaniu. Zobaczcie zdjęcia!