Zmiany w połączeniach autobusowych w Poznaniu. ZTM tłumaczy powody
Propozycja zmian dotyczy linii autobusowych nr: 146, 147, 168, 169, 170, 171, 178, 183, 185, 191, 193, 197, 198 oraz minibusowej linii nr 121. - Wynikają one z nowego układu sieci tramwajowej, którą na północy miasta tworzą obecnie dwie arterie komunikacyjne: wyremontowany po blisko 25 latach intensywnej eksploatacji Poznański Szybki Tramwaj oraz nowa, ciesząca się coraz większą popularnością wśród pasażerów i obsługiwana przez dwie linie tramwajowe nr 3 i 10 trasa na Naramowice - tłumaczą przedstawiciele ZTM Poznań. Dodają, że pomiary frekwencji wykazują stały wzrost liczby pasażerów na tej trasie, co ich zdaniem oznacza, że inwestycja okazała się dużym sukcesem. - Dla mieszkańców wschodniej części Winograd i Piątkowa tramwaj jest podstawowym środkiem transportu, a linie autobusowe, bez których jeszcze niedawno trudno było sobie wyobrazić tej rejon miasta, stanowią obecnie komunikację uzupełniającą - przekonują.
Polecany artykuł:
Poznań. Pasażerowie przesiedli się do tramwajów. Autobusy jeżdżą puste
ZTM przekonuje, że wraz ze wzrostem liczby pasażerów podróżujących liniami do przystanku Błażeja, spadła frekwencja na trasie do pętli Połabska. Nastąpiły także znaczące spadki napełnień w autobusach obsługujących niektóre fragmenty sieci komunikacyjnej na północy miasta. Znacząca część pasażerów wybierają tramwaj, ponieważ jest on pewniejszym i szybszym środkiem komunikacji. – Dzięki temu, że zgodnie z oczekiwaniami tramwaj stał się wyborem numer 1 dla pasażerów z wschodnich Winograd, Piątkowa oraz Naramowic, możliwe jest przesunięcie potencjału linii autobusowych na zachód miasta, gdzie od lat rosną potrzeby transportowe. Dotychczas ich zaspokojenie realizowaliśmy tylko w pewnym zakresie, ponieważ działając w niezwykle trudnych warunkach finansowania transportu publicznego nie mieliśmy zbyt wielu innych możliwości – wskazuje Jan Gosiewski, dyrektor ZTM w Poznaniu. – Teraz, optymalizując sieć połączeń autobusowych chcemy solidnie poprawić dostępność transportu dla mieszkańców m.in. Podolan, Strzeszyna czy rejonu ulicy Obornickiej. Nasz projekt zakłada zdecydowanie lepsze skomunikowanie tych rejonów miasta, a także łatwiejszy dojazd do tras tramwajowych i do centrum - dodaje.
Nowe osiedla na północnym zachodzie Poznania. Potrzebne wzmocnienie komunikacji
Na północnym zachodzie Poznania szybko powstają nowe osiedla i coraz więcej mieszkańców z tego rejonu oczekuje poprawy komunikacji. – Dobrym przykładem rozbudowującego się osiedla wymagającego zwiększenia oferty przewozowej jest choćby Strzeszyn. Z kolei dla studentów dojeżdżających na teren kampusu UAM priorytetem jest już nie tylko PST, równie ważny jest tramwaj na Naramowice. Stąd potrzeba lepszego dojazdu z obu tras w rejon kampusu. Zakładamy, że stanie się tak dzięki nowej linii nr 197 - wyjaśnia Tomasz Łapszewicz, zastępca dyrektora ds. publicznego transportu zbiorowego ZTM Poznań.
Polecany artykuł:
Zmiany w komunikacji autobusowej w Poznaniu. Od kiedy wejdą w życie?
- Nowy układ uwzględnia także wnioski rad osiedli i postulaty pasażerów z innych części Poznania, np. z Woli, Bonina i Winiar. Stąd zmiany na linii minibusowej nr 121 i powrót autobusu nr 191 na poprzednią trasę - przekonują w ZTM Poznań. Propozycja została teraz skierowana do rad osiedli. Mają wyrazić one swoje opinie na ten temat. Wprowadzenie zmian planowane jest na wrzesień 2023.