Rondo Rataje po remoncie może sprawiać kierowcom problemy! Pamiętajmy, by nie jeździć na pamięć i jeszcze przed wjazdem na rondo upewnić się jaki manewr chcemy wykonać - mówi Dominik Kajdan z Ośrodka Szkolenia Kierowców "Master" w Poznaniu.
Pamiętamy, że na rondzie Rataje jest nowy wytwór, czyli buspas umieszczony po wewnętrznej stronie ronda. Nigdy czegoś takiego w Poznaniu nie było. Skręcamy w lewo, czyli ustawiamy się na pasie do skrętu w lewo. Trzymamy się go i następnie dzięki linii przerywanej możemy po objechaniu ronda zjechać na skrajnie prawy pas.
Najważniejsza zasada podczas poruszania się po nowym rondzie Rataje to zachowanie spokoju i ostrożności - tłumaczy nam instruktor jazdy i zaznacza, że do najtrudniejszych manewrów zaliczyć można zawracanie oraz skręt w lewo oraz zawracanie.
Trzymamy się pasa. Pamiętamy, że na rondzie mamy światła, zatrzymujemy się przed linią zatrzymania, czyli przed torowiskiem. Mamy zielone, ruszamy, patrzymy, który pas możemy zająć i tu polecam środkowy lub skrajnie prawy pas. Możemy wtedy zjechać z ronda.
Kierowcom problemy sprawia nowy buspas, który znajduje się w nietypowym miejscu, po wewnętrznej stronie ronda. Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie opublikowała w sieci filmik instruktażowy, na którym pokazano jak wykonać wszystkie manewry na rondzie.