Decyzja środowiskowa umożliwia prace nad odcinkiem prowadzącym od węzła Poznań Północ przez gminy Suchy Las, Oborniki i Rogoźno.
Decyzja środowiskowa jest bardzo ważnym momentem, który otwiera drogę do realizacji tej inwestycji - również obwodnicy Obornik, wyczekiwanej tutaj też lokalnie w Obornikach od ponad 40 lat.
Mówi Wojewoda Wielkopolski Michał Zieliński. Na tym najbardziej obciążonym odcinku przyszłej S11 liczącym 22 kilometry znajdą się dwa węzły: węzeł Chludowo i węzeł Oborniki oraz cztery wiadukty.
Oczywiście droga będzie posiadała dwie jezdnie i dwa pasy ruchu w każdą stronę. Obwodnica Obornik będzie przebiegała po stronie wschodniej. Bardzo istotny wiadukt nad linią kolejową 354 i bardzo istotny węzeł z drogą wojewódzką 187.
Mówi Patryk Kosicki z poznańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Prace budowlane mają ruszyć w 2025 roku, a kierowcy mają korzystać z nowego fragmentu S11 najpóźniej w 2027.
Być może jeszcze w tym roku pojawią się zgody środowiskowe na budowę kolejnych odcinków S11: Oborniki – Ujście, Piła – Szczecinek oraz Kępno – Ostrów Wielkopolski.