Kultowe buty w Starym Browarze. Co będzie można zobaczyć?
W galerii pojawią się prawdziwe białe kruki. Organizatorzy zapowiadają, że będzie bardzo ciekawie, nie tylko dla miłośników sneakersów, ale również dla wszystkich innych sympatyków obuwia sportowego. Sponsorem ekspozycji jest marka PRM.
Wystawa ma pokazać historię kultowego obuwia, a także wpływ sneakersów na kulturę i design. Podczas ekspozycji zostanie zaprezentowane kilkaset eksponatów: pierwsze produkty największych międzynarodowych marek, pary z najbardziej rozchwytywanych współprac, modele stworzone przez projektantów mody, innowacyjne prototypy, a także filmy, zdjęcia i inne materiały.
Początkowo sneakersy projektowano wyłącznie dla profesjonalnych sportowców. Z boisk i bieżni buty te zagarnięte zostały na ulice przez młodych ludzi z dużych miast i zaadaptowane jako element osobistego stylu, symbol przynależności do subkultur, narzędzie wyrażania indywidualności. Rosnący popyt i zmiana statusu sneakersów zostały podchwycone przez producentów. Swoje sneakersy zaczęły tworzyć luksusowe marki i awangardowi projektanci - tłumaczą twórcy wystawy.
Prawdziwa podróż po historii sneakersów
W części ekspozycji o nazwie "Performance" widzowie poznają kulisy procesu projektowania takiego obuwia oraz najważniejsze momenty w historii tej dziedziny. Trzecia sekcja, pod hasłem "Sustainability" ma na celu pokazanie potencjalnych sposobów na ograniczenie negatywnych skutków masowej produkcji i konsumpcji. Skupi się wokół takich zagadnień jak recycling i upcycling czy dążeniu do zmian w świadomości konsumentów. W galerii pojawi się również punkt, w którym będzie można oddać zużytą parę sneakersów. Zebrane obuwie ma zostać przerobione w dzieło sztuki, które powstanie przy udziale publiczności.
Kiedy odbędzie się wystawa? Ile kosztują wejściówki?
Ekspozycję "Sneakers Unboxed: Studio to Street" rozpocznie 10 października, o godz. 19:00 wernisaż. Wstęp na niego będzie bezpłatny. Projekt powstał we współpracy z Design Museum w Londynie i partnerstwie z marką PRM. Jest idealnie pasującym elementem do długofalowego programu wystaw w Pop Culture Gallery Stary Browar (wcześniej Galerii na Dziedzińcu) poświęconych popkulturze i modzie.
Sama wystawa rozpocznie się 11 października. Bilety na ekspozycję w cenie 40 zł będą do nabycia przy wejściu na wystawę. Na zniżkę mogą liczyć uczniowie, studenci i seniorzy (od wtorku do czwartku 1+1 gratis). W jeden wtorek miesiąca pojawi się możliwość darmowego wejścia. Ekspozycję będzie można oglądać do 10 marca 2025 r. Honorowy patronat nad wydarzeniem objął Prezydent Miasta Poznania.
Więcej informacji znajdziecie na stronie Starego Browaru oraz na Facebooku.