Zgodnie z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego niezagospodarowane obecnie tereny na wschód od ulicy Rubież przeznaczone są pod zabudowę wielorodzinną. Obsługę komunikacyjną dla tego obszaru stanowią drogi publiczne i wewnętrzne opisane w dokumentach planistycznych m.in. jako 5KD-L, 4KD-L (ul. Czarnucha) czy 4KD-L (ul. Mleczarska).
Pod koniec lutego Miasto podpisało umowę partycypacyjną z trzema inwestorami: Murapol Real Estate S.A, ATAL S.A. i PREMIUM PROPERTIES 5 Sp. z o.o., którzy są właścicielami czterech pól inwestycyjnych na tym obszarze i mają w planach budowę mieszkań.
- Umowa zobowiązuje inwestorów do wykonania na własny koszt dróg wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą, taką jak oświetlenie,kanalizacja teletechniczna, miejsca odpoczynku z ławkami, stojakami rowerowymi i koszami na śmieci oraz zieleń i odwodnienie. Szacowana wartość inwestycji to ok. 30 milionów złotych. Dzięki udziałowi prywatnych firm powstanie infrastruktura, która znacznie poprawi funkcjonalność transportową tego obszaru. Nowe drogi będą służyły nie tylko okolicznym mieszkańcom, ale także osobom poruszającym się w tym rejonie Naramowic - wyjaśnia Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.
W ramach umowy zostaną wybudowane prawie dwa kilometry dróg oznaczonych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego jako publiczne: 4KDL (ul. Czarnucha), 5KD-L, 4KD-L (przedłużenie ul. Mleczarskiej) oraz wewnętrzne: 8KDW, 6 KDWx, 10KDW, 10KDWx, 7KDWx, 9KDW. Dodatkowo powstać ma jednostronny chodnik wzdłuż dróg 8KD-Lt, 7KD-LT i 6KD-Lt oraz wyremontowany istniejący w ciągu ulicy Sielawy (na odcinku od nowo budowanej drogi 10KDWx w kierunku ulicy Naramowickiej).
Prace mają być realizowane etapami. Pierwszy z nich powinien zakończyć się w czerwcu 2023 r. Wybudowany wówczas odcinek drogi 5KD-L (przedłużenie tzw. ulicy Mleczarskiej) oraz wschodni odcinek ul. Sielawy (drogi wewnętrzne 10KDW, 10KDWx, stanowiące własność firmy Murapol S.A.) pozwoli, w porozumieniu z ich właścicielem, uruchomić tymczasową komunikację autobusową.
Zakończenie drugiego etapu prac planowane jest na sierpień 2024 roku. Budowa dalszego, wschodniego odcinka ul. Czarnucha (4DKL) oraz łączącej się z nią od południa ulicy, oznaczonej jako 5KDL, pozwoli objąć komunikacją autobusową kolejny obszar.
- Inwestorzy są również zobowiązani do budowy na własny koszt kolektora deszczowego o długości ponad kilometra. Będzie on rozpoczynał się na północ od ul. Czarnucha, biegł do ul. Karpiej i dalej wzdłuż zbiornika retencyjnego, aby ostatecznie włączyć się do istniejącej infrastruktury. Prace będą wykonywane zgodnie ze studium programowo - przestrzennym budowy kanalizacji deszczowej dla tego rejonu - dodaje Radosław Ciesielski, zastępca dyrektora ZDM ds. inwestycji.
Pierwszy etap infrastruktury drogowej musi być gotowy zanim do nowych budynków wprowadzą się pierwsi lokatorzy.
Masz dla nas ciekawy temat lub wystrzałową nowinę? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy z Waszej okolicy!